„Gazeta Wyborcza” z 'The New York Times' o wyborach w USA
„Gazeta Wyborcza” z ‚The New York Times’ o wyborach w USA
Teksty z dziennika ‚The New York Times’, relacje Macieja Czarneckiego, korespondenta „Wyborczej” z kluczowych stanów, komentarze Anne Applebaum i Daniela Frieda – to tylko część materiałów, jakie będzie można przeczytać w „Gazecie Wyborczej” w ostatnim miesiącu przed pojedynkiem Biden-Trump. Już jutro – w sobotę, 10 października br. na tradycyjnych i cyfrowych łamach magazynu „Wolna Sobota” znajdzie się mapa USA z olbrzymią porcją danych o nadchodzących wyborach. Redakcja opublikuje także wywiad z Mary Trump, siostrzenicą obecnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, autorką głośnej książki „Zbyt wiele i nigdy dość”, zaś fragment wydania będzie można przeczytać na Wyborcza.pl dzięki kodowi dostępu drukowanemu w numerze „Wyborczej”.
3 listopada 2020 r. Amerykanie zdecydują, kto zostanie ich prezydentem i najważniejszym człowiekiem na planecie. Już po pierwszej debacie widać, że kampania będzie niezwykle brutalna, a waga tych wyborów jest wyjątkowa w najnowszej historii. Dlatego „Gazeta Wyborcza” też potraktuje je wyjątkowo.
Już 10 października br. w magazynie „Wolna Sobota” ukaże się mapa USA z podziałem na stany i z olbrzymią porcją danych na temat: systemu wyborczego (elektorzy) i sytuacji w swing-states (tzw. stany wahadłowe), a także aktualnych sondaży i historii głosowania. „Gazeta Wyborcza” opublikuje też wywiad z Mary Trump, siostrzenicą Donalda Trumpa, autorką książki o swoim wujku, w Polsce ukazującej się nakładem Wydawnictwa Agora. Fragment wydania będzie dostępny na Wyborcza.pl, m.in. dla czytelników wydania papierowego, którzy w „Wolnej Sobocie” znajdą kod dostępu do treści serwisu.
W poniedziałek, 12 października w serwisie Wyborcza.pl pojawi się na stałe „Raport z USA”. Dzięki porozumieniu z „The New York Timesem” „Gazeta Wyborcza” opublikuje w niej codziennie unikalne materiały związane z wyborami w USA przygotowane przez najważniejszą amerykańską redakcję. Korespondent „
Poszczególne wydania „Gazety Wyborczej” będą wspierać działania promocyjne i autopromocja, m.in. na łamach dziennika, w serwisach z grupy Wyborcza.pl oraz na profilach redakcji w mediach społecznościowych.