E-Kiosk z 1,5 mln zł zysku po pierwszym półroczu. Wzrost o 85 proc.

Informacja Prasowa - 13.08.2020
217

E-Kiosk z 1,5 mln zł zysku po pierwszym półroczu. Wzrost o 85 proc.

E-Kiosk z 1,5 mln zł zysku po pierwszym półroczu. Wzrost o 85 proc.

W minionym półroczu spółka e-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13 proc. do 5,7 mln zł oraz 1,5 mln zł zysku netto. Zysk netto wzrósł aż o 85 procent względem ubiegłego roku (827 tys. zł w pierwszym półroczu 2019).

Osiągnięte wyniki finansowe w pierwszym półroczu bieżącego roku to efekt konsekwentnie realizowanej przez e-Kiosk S.A strategii optymalizacji kosztów i procesów sprzedażowych oraz umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się warunki. Nie bez znaczenia jest również wzrost zainteresowania czytelników e-wydaniami prasy i ebookami, który nastąpił w wyniku wybuchu epidemii.

Nasze wyniki to efekt dwóch procesów. Z jednej strony dynamicznie dostosowaliśmy działania sprzedażowe
i marketingowe do warunków rynkowych powstałych w skutek COVID-19, sprzyjających dystrybucji prasy cyfrowej i ebooków. Z drugiej – zyskaliśmy na prowadzonej od ponad półtora roku polityce optymalizacji kosztów i monitorowania marży – która w warunkach epidemii przyniosła wymierne korzyści. Można powiedzieć, że paradoksalnie – nie wiedząc co nas czeka – byliśmy na taką sytuację przygotowani
– mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

Dobre wyniki finansowe firmy są też efektem nowych działań. W pierwszym półroczu spółka pozyskała kontrakty na obsługę prasy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Uruchomiła nową odsłonę sklepu internetowego z oprogramowaniem Mała Księgowość, rozwiązania skierowanego do biur rachunkowych obsługujących małe i średnie firmy oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Ponadto, należąca do spółki agencja eContentLAB wyszła z ofertą realizacji konferencji online. Odbyły się już konferencje zrealizowane m.in. dla GPW, Santander, IZFIA.
Co więcej, w czerwcu agencja zorganizowała konferencję „Cyfrowa gospodarka, ewolucja czy rewolucja po COVID-19”,w której udział wzięli m.in. przedstawiciele czołowych polskich wydawców prasy oraz przedsiębiorstw.

 

Comments

comments

217
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...