„Równoważni”- kampania Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz równego traktowania

Informacja Prasowa - 14.10.2019
82

„Równoważni”- kampania Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz równego traktowania

14 października ruszyła kampania społeczna „Równoważni”, której celem jest podkreślenie, że na UW nie ma miejsca na dyskryminację, a każda osoba, która jej doświadczyła znajdzie wsparcie na uczelni. Kampania jest jednym z działań podejmowanych przez uniwersytet na rzecz równego traktowania.

Uniwersytet jest instytucją otwartą na różnorodność. Dążymy do tego, aby być miejscem atrakcyjnym, przyjaznym i bezpiecznym dla wszystkich członków naszej społeczności, bez względu na narodowość, płeć, niepełnosprawność czy orientację seksualną – czytamy w komunikacie.

Na Uniwersytecie Warszawskim funkcjonują instytucje, których zadaniem jest działanie na rzecz budowania na uczelni środowiska wolnego od wszelkich form dyskryminacji. Są to rzecznik akademicki, który wspiera członków społeczności akademickiej m.in. w rozwiązywaniu sporów oraz specjalista ds. równouprawnienia, który zajmuje się polityką antydyskryminacyjną, równym traktowaniem i różnorodnością. Na UW istnieje także Komisja rektorska ds. przeciwdziałania dyskryminacji.

Jednym z elementów podejmowanych przez UW na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji jest kampania „Równoważni”, skierowana do całej społecznością akademickiej. Jej celem jest podkreślenie, że na Uniwersytecie Warszawskim nie ma miejsca na dyskryminację, a każdy kto jej doświadcza znajdzie wsparcie na uczelni. Akcja dotyczy różnych przejawów dyskryminacji: ze względu na płeć, wiek, religię, etniczność, niepełnosprawność czy orientację seksualną.

Kampania obejmuje serię plakatów oraz działania na profilach uniwersytetu w mediach społecznościowych. Materiały pojawią się także na stronach internetowych i fanpage`ach jednostek. Elementem kampanii będzie również film promocyjny z udziałem jej bohaterów – osób z UW reprezentujących różne środowiska, potencjalnie narażone na dyskryminację i nierówne traktowanie.

Materiały uświadamiają odbiorców o tym, czym jest dyskryminacja, mobbing, mowa nienawiści lub jak przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacyjnym. Plakaty i posty zachęcają do odzwiedzania uniwersyteckiej strony internetowej www.rownowazni.edu.pl, zawierającej kompleksowe informacje dotyczące przeciwdziałania dyskryminacji.

Koordynatorem projektu jest Biuro Promocji. Kampania powstała przy udziale wielu uniwersyteckich jednostek oraz w ścisłej współpracy merytorycznej z dr Anną Cybulko, rzeczniczką akademicką oraz dr hab. Julią Kubisą, specjalistką ds. równouprawnienia.

Kampania „Równoważni” wpisuje się  w zalecenia strategii HR Excellence in Research, zakładającej realizację działań w obszarze równego traktowania oraz zwiększenia wiedzy i świadomości w dziedzinie antydyskryminacji.

Więcej informacji o kampanii, jak również o dostępnych formach wsparcia, znajduje się na stronie www.rownowazni.uw.edu.pl

 

 

Comments

comments

82
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...