„Trzy billboardy za Sieradzem” – kampania NaTemat.pl zachęcająca do udziału w wyborach

Informacja Prasowa - 07.10.2019
273

"Trzy billboardy za Sieradzem" - kampania NaTemat.pl zachęcająca do udziału w wyborach

11 września, niemal równo miesiąc przed wyborami, na trasie S8, kawałek za Sieradzem, pojawiły się trzy wielkie, czerwone billboardy, które układały się w jeden, nieco enigmatyczny, komunikat, „Zostawiłeś mnie draniu, ale jakbyś zmienił zdanie, czekam tam gdzie zawsze”.

To wystarczyło, by w internecie zaczęło roić się od domysłów. Zdjęcia trafiły na kilkanaście popularnych fanpage’y na Facebooku, były na Twitterze, doczekały się także kilku publikacji w serwisach internetowych. Wpadły też na Kwejka i Demotywatory. Doceniły je nawet oficjalne profile miasta Sieradza i Łodzi. Doczekały się też memowych przeróbek.

Najwięcej „zamieszania” zrobiły właśnie na profilach lokalnych i… filmowych, gdzie internauci szybko znaleźli – bądź co bądź zamierzone – nawiązanie do oscarowego filmu „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”.

Pomysłów było sporo, a niektóre z nich nawet nas zaskoczyły. Od porzuconej kobiety trop szybko słusznie poszedł w stronę kampanii społecznej. Zdecydowanie najwięcej głosów dotyczyło akcji… ekologicznej. Porzuconą miała być plastikowa butelka. Inna teoria internautów mówiła o porzucaniu psów. A jeszcze inna o… powrocie od wiary i religii.

Frekwencja nigdy nie była naszą mocną stroną, zwłaszcza wśród młodych Polaków. I właśnie dlatego w ten sposób chcieliśmy dotrzeć do tych, którym urna wyborcza jest zawsze nie po drodze. Czy to z zasady, czy z lenistwa, czy z nieświadomości, że dopisanie się do listy wyborców w innym miejscu to naprawdę kilka minut roboty. Porzuconą jest tutaj nasza Polska, która ciągle czeka. Draniem obojętny wyborca, który może wrócić, jeśli tylko zechce – mówi Michał Mańkowski, członek zarządu i redaktor naczelny Grupy NaTemat.

Kilka długich miesięcy zajęło nam szukanie odpowiedniego miejsca i billboardów. Ostatecznie zdecydowaliśmy się zbudować je zupełnie od zera, żeby uzyskać dokładnie taki efekt, na jakim nam zależało. Celowo poszliśmy z tym „w Polskę”, nie w żadne duże miasto. Często uczęszczana trasa, z boku pole i brak innych reklam. Dlatego jeśli pomysł Ci się spodobał, mamy tylko jedną prośbę: Nie porzucaj Polski. Zagłosuj 13 października – dodaje Michał Mańkowski.

 

źródło: naTemat.pl

 

Comments

comments

273
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...