Jedna odwaga, trzy życia. Andrij Sirowackij bohaterem kampanii #HeroTrucker

Informacja Prasowa - 24.09.2019
206

Jedna odwaga, trzy życia. Andrij Sirowackij bohaterem kampanii #HeroTrucker

Andrij Sirowackij, pochodzi z Ukrainy, mieszka w Strzelcach Krajeńskich, pracuje w polskiej firmie transportowej. Wraz z rodziną stara się o polskie obywatelstwo. Teraz stał się bohaterem kampanii społecznej #HeroTrucker.

Niedziela to początek tygodnia pracy kierowcy zawodowego. Andrij Sirowackij zmierzał w stronę szczecińskiego portu, gdzie czekał go załadunek. Nie przeczuwał, że za chwilę wydarzy się coś, co odmieni nie tylko jego życie. Pomiędzy węzłami Szczecin Kijewo a Szczecin Dąbie zatrzymał go karambol, który wstrząsnął całą Polską. Samochód ciężarowy wjechał w samochód jadący przed nim, a ten, jak w domino, w kolejny, i w kolejny. Auta stanęły w płomieniach. Andrij ujrzał wybuch i nie zawahał się ani przez chwilę: chwycił gaśnicę i pobiegł w stronę płonącego samochodu. Uratował trzy osoby, w tym dziecko. Nie myślał wtedy o sobie, czy swojej rodzinie. Zachował się jak prawdziwy bohater. Dla niego najważniejsza była pomoc ofiarom wypadku. Do dzisiaj skromny Andrij nie może zrozumieć rozświetlonych jupiterów nad jego osobą. Twierdzi, że inni zachowaliby się w podobny sposób.

Głównym celem kampanii #HeroTrucker jest zwiększenie świadomości wśród kierowców zawodowych na temat udzielania pierwszej pomocy. Twórcy kampanii chcą przekonać kierowców, że nawet podstawowa wiedza i umiejętności mogą uratować czyjeś życie, czego przykładem jest postawa Andrija, prawdziwego #HeroTruckera. Poprzez artykuły i filmy instruktażowe z zakresu pierwszej pomocy, a także przybliżanie kierowcom prawdziwych historii osób, które wykazały się odwagą i uratowały czyjeś życie, chcą krzewić bohaterskie postawy oraz wyedukować jak najwięcej kierowców.

Trzon kampanii stanowi film, w którym Andrij osobiście opowiada o swoich działaniach krok po kroku:

 

 

Szukamy bohaterów – tłumaczy Dagmara Trusewicz, organizatorka akcji – Nie chcemy, żeby takie osoby pozostały anonimowe. Przeciwnie. Powinny stanowić wzór do naśladowania. Podobnego zdania jest Iwona Blecharczyk, ambasadorka kampanii #HeroTrucker: Truckers Life w ramach swojego projektu nie tylko przeszkoli kierowców, ale także nagłośni historie bohaterów, którzy udzielili pomocy ofiarom wypadku. Pokaże ludzi, którzy uratowali komuś życie. To świetna inicjatywa.

Wszystkie materiały dydaktyczne oraz historie bohaterów można znaleźć na stronie kampanii – http://www.herotrucker.eu/.

Organizatorami kampanii są Fundacja Truckers Life i Spółka ORLEN OIL, producent i dystrybutor środków smarnych, w tym Platinum Ultor – najnowszej generacji olejów silnikowych przeznaczonych do samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu.

Wsparcia merytorycznego udzielili kampanii profesjonaliści i praktycy: grupa Gotowi do Ratowania oraz Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Patronami medialnymi są: Polskie Radio Program I, Trans.info, Na Osi, Brd24.pl, Polski Trucker. Honorowe Partnerstwo objęli: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Transport i Logistyka Polska oraz Stowarzyszenie Polski Trucker.

źródło: kampaniespoleczne.pl

 

Comments

comments

206
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...