„Szczęśliwe Firmy” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” dla pracodawców

Informacja Prasowa - 12.06.2019
190

„Szczęśliwe Firmy" – nowy projekt „Gazety Wyborczej" dla pracodawców

Co decyduje o tym, że czujemy się szczęśliwi w pracy, czy zadowolony pracownik oznacza również szczęśliwą i dobrze prosperującą firmę, jakie praktyki stosują najlepsi pracodawcy na rynku – m.in. na te pytania będą starali się odpowiedzieć paneliści pierwszej debaty organizowanej w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Szczęśliwe Firmy”. Otwarte spotkanie z ekspertami odbędzie się już jutro – w czwartek, 13 czerwca br. o godz. 12:00 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.

Wychodząc naprzeciw zmianom na rynku pracy „Gazeta Wyborcza” rozpoczyna projekt „Szczęśliwe Firmy” skierowany do pracodawców. Jego częścią są otwarte spotkania z ekspertami i praktykami organizowane w siedmiu miastach Polski – Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie oraz Warszawie.

– O rynku pracownika słyszał już każdy, ale szczęście w pracy to nowy trend, który nabiera coraz większego znaczenia. To już nie tylko zadowolenie z wykonywanych zadań i wynagrodzenia, nie wystarczą także dotychczasowe benefity, jak choćby prywatna opieka medyczna. Kluczową sprawą dla nowego pokolenia pracowników jest poczucie sprawczości, tworzenie rzeczy ważnych, realizacja celów własnych na równi z biznesowymi – mówi szef projektu „Szczęśliwe Firmy” Robert Staśkiewicz.

Uczestnicy siedmiu debat poszukają definicji „szczęścia w pracy”, będą się też zastanawiać nad wartościami, sensem pracy, współczesną rolą lidera oraz funkcjonowaniem na coraz szybciej zmieniającym się rynku. Paneliści porozmawiają o wyzwaniach przyszłości – automatyzacji, sztucznej inteligencji i robotyce, sprawdzą też, jak na poczucie szczęścia w pracy wpływa otoczenie: miasto, życie osobiste, pasje, zdrowie – i czy można traktować je odrębnie oraz w jaki sposób powinien odnaleźć się w tym ekosystemie pracodawca. Opiszą również praktyki, jakie stosują najlepsze firmy na polskim rynku.

Na towarzyszących debatom warsztatach, prowadzonych zgodnie z metodą design thinking, uczestnicy będą szukać nowych pomysłów na budowanie kultury organizacji opartej na wartościach. Na łamach lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl pojawi się również cykl artykułów „Szczęśliwe Firmy” bazujących na raportach i doświadczeniach przedsiębiorstw. Materiały będą przedstawiać m.in. efekty spotkań w ramach akcji i prezentować zalety poczucia szczęścia w firmach zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.

Pierwsze spotkanie w ramach „Szczęśliwych Firm” odbędzie się już jutro – w czwartek, 13 czerwca br. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Jana Bażyńskiego 8, Gdańsk). Początek debaty o godz. 12:00. Do dyskusji zaproszenie przyjęli: Barbara Zych – założycielka Employer Branding Institute, Monika Jaskulska z Infuture Institute, Mariusz Turek z Akademii Psychologii Przywództwa, Sławomir Łoboda – wiceprezes LPP S.A., Katarzyna Zadrożna – Culture and Communication Senior Global Manager w AmRest, Kornelia Łukaszewska – menedżer ds. wynajmu w Skanska CDE oraz dr hab. Halina Czubasiewicz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Debatę poprowadzi Maciej Drzewicki, redaktor naczelny tygodnika „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje” – wtorkowego magazynu „Gazety Wyborczej”.

Organizatorami spotkania w Gdańsku są Trojmiasto.Wyborcza.pl, Instytut Dobrego Życia, „Mój Biznes. Ludzie, praca, innowacje” oraz „Wysokie Obcasy Praca”, partnerami lokalnymi – LPP, Skanska oraz Uniwersytet Gdański.

Partnerem krajowym projektu „Szczęśliwe Firmy” organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” jest AmRest.

Comments

comments

190
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...