Nowy raport Criteo – wielki potencjał na angażowanie użytkowników aplikacji

Informacja Prasowa - 27.02.2019
183

Nowy raport Criteo - wielki potencjał na angażowanie użytkowników aplikacji

Nowy raport Criteo zwraca uwagę marketerów z Europy Centralnej i Wschodniej na potencjał
drzemiący w kampaniach ukierunkowanych na ponowne angażowanie użytkowników aplikacji
Z raportu wynika też, że największym wyzwaniem w kontekście dostarczania doświadczeń zakupowych w

2019 r. będzie jakość danych oraz ich fragmentacja

  • Warszawa, 27 lutego 2019 – internetowa platforma reklamowa Criteo (NASDAQ: CRTO) opublikowała
    raport „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019) poświęcony analizie
    sposobów skutecznego konwertowania grup docelowych na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej.
    We współpracy z Euromonitor International pracownicy Criteo przeprowadzili ankiety wśród
    marketerów z całego świata, aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z konwertowaniem we
    współczesnym, skomplikowanym ekosystemie sprzedaży elektronicznej.
    Z raportu wynika, że dla marketerów z całego świata oczywistym jest fakt, że konwersja może mieć
    miejsce na dowolnym etapie ścieżki sprzedażowej. Brak odpowiednich danych oraz ich fragmentacja są
    najpoważniejszymi wyzwaniami w ujęciu globalnym. Co ciekawe, marketerzy z USA, regionu Azji i
    Pacyfiku oraz Europy Południowej postrzegają kampanie dotyczące ponownego angażowania
    istniejących klientów za pośrednictwem Internetu oraz aplikacji mobilnych za ważniejsze w porównaniu
    z kolegami z Europy Centralnej.
    – Tylko około 30% marketerów z Europy Centralnej wykorzystuje zalety dedykowanych kampanii
    dotyczących ponownego angażowania użytkowników aplikacji w porównaniu ze średnią dla regionu
    EMEA wynoszącą 58%. To stosunkowo zaskakujące odkrycie zważywszy, że według sprzedawców
    detalicznych istniejący klienci wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi, zaś klientów kupujących
    przez aplikacje cechuje wyższy współczynnik lojalności – mówi Murat Kalafat, dyrektor zarządzający ds.
    Europy Centralnej w Criteo. – Wnioski te wskazują na ogromny potencjał do wykorzystania przez
    polskich sprzedawców detalicznych, którzy decydują się inwestować w aplikacje mobilne w celu
    skuteczniejszego budzenia zaangażowania i konwertowania najcenniejszych rodzajów klientów.
    Najważniejsze wnioski z raportu:

 

  • Wskaźniki konwersji różnią się w zależności od firmy: Marketerzy na całym świecie stosują
    zróżnicowane metody definiowania czynników wpływających na skuteczność konwersji.
    Najpopularniejsze z nich to nowe źródło dochodu (35%), współczynnik pozyskiwania nowych
    klientów (33%) oraz koszt pojedynczego działania (30%), jednak sposobów mierzenia
    skuteczności konwersji jest znacznie więcej.
  • Głównymi wyzwaniami w fazie konwersji są dostępność danych oraz ich jakość: Niemal
    połowa (40%) marketerów ma trudności w znajdywaniu danych dotyczących klientów
    online/offline. Ma to niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji marki z uwagi na
    wielokanałowość zachowań zakupowych. Co więcej, fragmentacja danych przeszkadza
    marketerom w uzyskaniu pełnego obrazu preferencji klientów, a co za tym idzie utrudnia
    optymalizację kolejnych kampanii.
  • Ponowne angażowanie klientów za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych nabiera
    znaczenia: Ponowne angażowanie jest jednym z kluczowych elementów ścieżki zakupowej,

zwłaszcza w obliczu rosnącego znaczenia lojalności klientów. Raport Criteo wykazał, że istniejący
klienci wydają średnio więcej od nowych (51%), zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje
wysoki współczynnik lojalności (41%). Atrakcyjne rabaty, personalizacja, nowatorskie formaty
reklam i ciekawa szata graficzna to najskuteczniejsze taktyki tworzenia kampanii ponownego
angażowania.

– Pięć lat temu Criteo wprowadziło swoje pierwsze rozwiązanie do monitorowania wydajności aplikacji
skierowane do sprzedawców detalicznych, za pośrednictwem którego mogli oni budować
zaangażowanie i konwertować użytkowników z poziomu aplikacji. Nieustannie doskonalimy nasze
aplikacje, aby nasi klienci mogli dzięki nim osiągać zamierzone efekty. W tym celu w ostatnim kwartale
przejęliśmy firmę Manage specjalizującą się w instalacji aplikacji mobilnych. Ich rozwiązanie pozwoli nam
jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji dla naszych klientów niezależnie od
branży, a także zachęcać istniejących klientów internetowych do czerpania pełni korzyści oferowanych
przez aplikacje zakupowe – mówi Murat Kalafat.

Metodologia zastosowana podczas tworzenia raportu State of Ad Tech 2019 firmy Criteo
W ramach prac nad raportem pracownicy Criteo przeprowadzili ankietę wśród 901 menedżerów ds.
marketingu oraz dyrektorów z takich branż, jak handel detaliczny, employer branding i turystyka oraz
innych firm usługowych korzystających z internetowych kanałów sprzedaży w maju 2018 r.
Pełna treść raportu oraz wnioski są dostępne pod adresem: https://www.criteo.com/wp-
content/uploads/2018/12/StateOfAdTechReport_Global.pdf.

O Criteo

Criteo (NASDAQ: CRTO) to reklamowa platforma w otwartym Internecie oraz ekosystem kierujący się
zasadami neutralności, przejrzystości oraz integracji. 2 700 członków zespołu Criteo obsługuje 18 000
klientów i tysiące wydawców na całym świecie, tak, aby móc dostarczać im skuteczną i wielokanałową
reklamę, wykorzystując do tego zaawansowane uczenie maszynowe w zakresie wielkich zbiorów danych.
Criteo zapewnia firmom, bez względu na ich wielkość, niezbędną technologię, by mogły jeszcze lepiej
poznać i obsługiwać swoich klientów. Więcej informacji jest dostępnych na stronie:

Comments

comments

183
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...