Ten rok w social media zaczął się od rzucenia jajkiem w celebrytkę.

Informacja Prasowa - 18.01.2019
70

Ten rok w social media zaczął się od rzucenia jajkiem w celebrytkę.

Ten rok w social media zaczął się od rzucenia jajkiem w celebrytkę.

Raport od NapoleonCat

Kylie Jenner nie obroniła tytułu autorki najpopularniejszego posta na Instagramie w starciu z jajem opublikowanym przez anonimowy profil Egg Gang. Do tej pory rekord 18,5 miliona serduszek do Kylie – tylu użytkowników polubiło zdjęcie jej nowonarodzonej córeczki.Profil Egg Gang opublikował do tej pory tylko jeden post: studyjny portret jajka, który w chwili publikacji tego artykułu ma już blisko 45 milionówserduszek. Zadziwia nie tylko skala zasięgu, ale także tempo przyrostu jego zwolenników.

 

Rzadko rozpatruje się Instagram jako platformę do budowania kampanii wirusowych, a to przecież świetny przykład na to, że jest to możliwe i że niekoniecznie musi to być transmisja skoku ze stratosfery.

 

Niezależnie od oparów absurdu, w których “wykluło się” instagramowe jajo, każdy marketer zada sobie pytanie: w jaki sposób autorom posta udało się w tak krótkim czasie uzyskać tak imponujący wynik?

 

Wielu komentatorów zakrzyknęło od razu, że nowy rekord dowodzi tylko niskiego poziomu społeczności Instagrama, który postrzegany jest jako internetowe targowisko próżności.

Ale czy faktycznie odpowiedź jest aż tak prosta? Czy rekordowe jajo może być jednak dowodem na to, że młoda społeczność Instagrama jest nas w stanie zaskoczyć? Oraz, że Instagram jako narzędzie pozwala organicznie osiągnąć to, za co na Facebooku trzeba zapłacić?

Można by się spierać o to, czy case jaja wykorzystał niskie instynkty, takie jak chęć utarcia nosa Kylie Jenner, czy może przekorę i ulubienie dla absurdalnego humoru, który zaproponowali brytyjscy pomysłodawcy “projektu jajko”. Można by też wnikać w to czy tak imponującego przyrostu liczby serduszek osiągnięto przy zastosowaniu szeregu taktyk growth-hackerskich.

 .    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jakby na to nie patrzeć, przykładów tego typu fenomenów, których nie można wytłumaczyć sztabem profesjonalistów (jak tych budujących wizerunek Kylie Jenner) jest w social media coraz mniej. W czasach gdy sukces marketingowy coraz częściej jest wypadkową budżetu na content i reklamę, wygrana prostego zabiegu jakim jest rzucenie wyzwania do pobicia rekordu jest odświeżający.

Instagram rośnie szybciej niż Facebook

Gdy porównać dane o polskich użytkownikach Facebooka i Instagrama w ostatnim kwartale 2018 r., widać wyraźnie stagnację na Facebooku jeśli chodzi o grupy wiekowe 18-24 i 25-34. Coraz więcej młodych Polaków zasila wzrost Instagrama, który od września do listopada 2018 rósł o 12,5% szybciej niż Facebook. Ponadto, aż 58,2% użytkowników Instagrama w Polsce stanowią kobiety (na Facebooku – 52,6%). Według danych Facebooka, w grudniu 2018 na Instagramie było juz 6,8 miliona Polaków, z czego blisko 65%stanowiły osoby w wieku 18-34.

 

 

Aktualne statystyki o użytkownikach mediów społecznościowych
znajdziesz w naszej DARMOWEJ WYSZUKIWARCE

Polskie sklepy internetowe coraz lepiej korzystają z Instagrama

W Polsce Instagram nie jest tak popularny jak USA gdzie z serwisu korzysta już blisko 38% Amerykanów (vs 18% Polaków). Jednak dane o tempie wzrostu Facebooka i Instagrama są zwiastunem dalszego odpływu młodych użytkowników z Facebooka.

 

 

Coraz więcej marek globalnych realizuje kampanie na Instagramie już nie tylko “obok” innych aktywności, ale traktując ten kanał jako strategiczny.

 

W ciągu ostatnich kilku lat Instagram oddał w ręce użytkowników i marketerów szereg nowych funkcjonalności, jak chociażby Instagram Stories, z których codziennie korzysta już 400 milionów użytkowników.

 

Testując różne podejścia możemy teraz nie tylko zbudować świadomość nowej marki jak i zyskać nowe źródło jakościowych leadów korzystając z Insta Stories czy tzw. shoppable posts, które wykorzystują już polskie firmy e-commerce, jak Allegro czy Showroom.

Biorąc pod uwagę bardziej skłonny do do zakupów przez internet “młodszy target” i rosnący wachlarz formatów reklamowych, Instagram powinien być na celowniku polskich marketerów.

Marketing na Instagramie – czy to się da zmierzyć?

Aby dowiedzieć się, czy nasza firma lub marka skorzysta na obecności na Instagramie, warto wyposażyć się w narzędzia, które pozwolą nam zmierzyć efektywność działań. Poza znajomością Facebook Ads Managera, który pozwala zarządzać kampaniami reklamowymi na Instagramie, warto mieć dostęp do danych takich jak zasięg, liczba kliknięć na przyciski call-to-action czy analiza oglądalności Insta Stories.

Więcej o tym jak mierzyć efektywność działań marketingowych na Instagramie poczytasz  tutaj.

Comments

comments

70
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...