Polscy użytkownicy social media na koniec 2018: Messenger i Instagram rosły szybciej niż Facebook

Jerzy Ciszewski - 13.12.2018
124

Polscy użytkownicy social media na koniec 2018: Messenger i Instagram rosły szybciej niż Facebook

NapolenCut spojrzał na Messengera, Instagrama oraz Facebooka. Dokonała tego Zofia Górska.

Polscy użytkownicy social media na koniec 2018: Messenger i Instagram rosły szybciej niż Facebook.

Porównaliśmy dane dla użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera od września do listopada 2018. W tym okresie Messenger pozyskał 480 tysięcy polskich użytkowników podczas gdy Facebook tylko 160 tysięcy. Najwięcej nowych użytkowników przybyło Messengerowi w grupie wiekowej 25-34.

Instagram także prześcignął u nas swoją ‘firmę matkę’ i rósł o 12.5% szybciej niż Facebook. Jesienią serwis zdjęciowy powiększył się o aż 180 tysięcy polskich użytkowników. Dane z jesieni 2018 potwierdzają też stagnację na Facebooku wśród młodszych grup użytkowników.

Facebook. Liczba użytkowników Facebooka w Polsce stale rośnie, w listopadzie 2018 było ich 16 780 000, co stanowi 44.1% populacji. To o 160 000 więcej niż we wrześniu kiedy na Facebooku było 16 620 000 Polaków (43.7%). Największą grupę, bo aż 4,9 mln, stanowią użytkownicy w wieku 25-34. Jednak to właśnie w tej grupie widać na Facebooku największą stagnację.


Instagram. W 2018 roku Instagram przegonił Facebooka jeśli chodzi o tempo globalnego wzrostu platformy. W Polsce użytkowników Instagrama jest nadal o ponad połowę mniej niż na Facebooku i stanowią oni jedynie 17.3% populacji. Jednak baza polskich użytkowników Instagrama od września do listopada urosła o 2.81% podczas gdy Facebooka o mniej niż 1%.

Facebook Messenger. Na koniec listopada już blisko 13 milionów Polaków (12 870 000 – 33.8% populacji) korzystało z komunikatora Facebooka przez zainstalowaną aplikację mobilną. To aż 480 tysięcy więcej niż we wrześniu. Ponad 40% nowych użytkowników Messengera w Polsce stanowią osoby w wieku 25-34.

Comments

comments

124
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...