Rekordowy wynik kampanii promującej serial „Przyjaciele”

Redakcja PR - 28.09.2018
218

Kampania promująca serial „Przyjaciele” z rekordowym zaangażowaniem fanów na Facebooku

Stacja telewizyjna Comedy Central, we współpracy z agencjami Huta 19 im. Joachima Fersengelda i Performics, przeprowadziła kampanię promocyjną serialu „Przyjaciele” z wykorzystaniem livestreamingu na Facebooku. Akcja zakończyła się spektakularnym sukcesem, w trakcie jednej transmisji, użytkownicy 260 tysięcy razy skomentowali nasz live.

W pierwszych tygodniach września kanał Comedy Central wspierał reklamowo serial „Przyjaciele” działaniami autopromocyjnymi oraz na Facebooku. Głównym celem przeprowadzonych aktywności było zaangażowanie fanów, oraz umocnienie wizerunku Comedy Central jako „home of Friends” – kanału będącego domem dla serialu Przyjaciele.

W ramach kampanii przeprowadzona została 80-minutowa relacja live na Facebooku, w trakcie której fani mogli odpowiadać na 80 pytań związanych z serialem. Zdobywcy największej ilości punktów w quizie, mieli szansę wygrać nagrody związane z serialem. Ten element promocji wywołał ogromne zainteresowanie fanów, którzy w czasie poniżej półtorej godziny udzielili aż 260 tysięcy odpowiedzi w komentarzach. Konkurs wspierany był kampanią na antenie kanału Comedy Central. Po zakończeniu kampanii istotnie wzrosło zaangażowanie na fanpage’u stacji, a liczba obserwujących wzrosła o 5 tysięcy (z 296 tysięcy do 301 tysięcy).

„W tej kampanii zostały odwrócone standardowe role mediów. W pełni został wykorzystany potencjał Facebooka do budowania zaangażowania i bezpośredniej interakcji odbiorców. Serwis społecznościowy stał się medium wiodącym i centralnym dla naszych działań, a telewizja zapewniła wsparcie. Model ten okazał się bardzo skuteczny, o czym świadczy niespotykane zaangażowanie fanów.” – mówi Zbigniew Komorowski, Marketing Manager w Viacom International

Za pomysł i realizację kampanii odpowiadała agencja reklamowa Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a działaniami mediowymi w digitalu zajęła się agencja Performics.

Performics jest globalną agencją performance marketingu należącą do Publicis Media. Oferuje najwyższej jakości, kompleksowe usługi w zakresie strategii mediów interaktywnych, rozwiązań marketingu efektywnościowego opartych na zaawansowanej analityce oraz najnowszych technologiach. Performics odpowiada za skuteczność i najwyższą jakość wszystkich strategii i działań digitalowych, których celem jest zmiana intencji zakupowych w przychody ze sprzedaży klientów.

Comments

comments

218
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...