Jak prowadzić fanpejdż? Trzy najważniejsze rady

Redakcja PR - 09.04.2016
268

Dobra praktyki tych, którzy komunikację mają dobrze opanowaną!

Dobry fanpejdż? Niech odpowiedzią będą statystyki i przykłady najlepszych! Jak go prowadzić? Trzy najważniejsze rady

Angażujący. Właściwie po co użytkownik miałby wpadać akurat na nasz fanpejdż? Dlaczego poświęciłby te kilka minut swojego czasu na przeczytanie treści, skomentowanie lub udostępnienie? Oto podstawowe pytania, które powinni zadać sobie ci, którzy prowadzą profile społecznościowe. Do tego potrzebna jest strategia, czasami zupełnie odbiegająca od tego, jaki produkt lub usługę sprzedajemy. Ale jak to? – nasuwa się kolejne pytanie. Odpowiada na to między innymi fanpejdż Coca-Cola, który ma prawie 100 milionów fanów i ciągle rośnie.

Coca ColaCoca Cola2

Hasło ,,Taste the feeling” i oparcie całej komunikacji na emocjach stało się znakiem rozpoznawczym koncernu. To dzięki temu konsumenci mają pozytywne skojarzenia z marką, a reklamy i zdjęcia na portalach społecznościowych są bardzo spójne i epatują dobrą energią. Pytania zadawane użytkownikom w postach są proste i nie wymagają od nas szczególnego wysiłku, zdjęcia są również bardzo naturalne i pozytywne.

Piszmy regularnie albo wcale. Przeciętny użytkownik portali społecznościowych ma codziennie do czynienia z setkami tysięcy komunikatów. Są to nie tylko reklamy, ale przede wszystkim posty od znajomych. Jesteśmy ciekawi, co słychać u innych, dlatego chętnie zaglądamy do mediów społecznościowych. Sprawmy, aby użytkownicy także z ciekawością zaglądali na profil przez nas prowadzony. Jednym z punktów, który to ułatwi jest regularność. Nie chodzi tu o bombardowanie ludzi dwudziestoma postami dziennie, ale kilka razy w tygodniu powinniśmy umieszczać materiały na stronie. Na szczęście coraz bardziej marki to rozumieją, czego efektem jest regularność.

Liczy się komunikacja! Odpowiadanie na komentarze użytkowników wywołuje wiele kontrowersji i sporów. Są zwolennicy odpowiadania na każdą reakcję, ale większość jednak wybiera reagowanie na pytania użytkowników lub wybiórcze odpisywanie. Oto przykład perfumerii Sephora, która stały kontakt z użytkownikami ma w jednym palcu.

SEPHORA

Odpowiadanie na wątpliwości użytkowników to oczywiście sprawa priorytetowa, ale ważne jest podtrzymywanie komunikacji również przez zadawanie pytań. Animacja a nie moderacja dyskusji, naturalne odpowiedzi to coś drogocennego. Tworzenie długotrwałych relacji marka – użytkownik może być kluczowa np. w momencie kryzysu marki lub w trakcie podejmowania decyzji zakupowej lub nawet przed nią. Pozytywne skojarzenia będą wtedy kluczowe.
Jakie złote rady dodacie do naszych obserwacji?

 

 

Comments

comments

268
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...