CSR Business Brunch – podsumowanie spotkania

Informacja Prasowa - 02.02.2017
84

Raporty CSR powinny być dopasowane do potrzeb interesariuszy

31 stycznia 2017 r. w warszawskim Centrum Społecznym PACA obyło się kolejne spotkanie z cyklu CSR Business Brunch. Wydarzenie było poświęcone raportowaniu pozafinansowemu. Spotkanie zorganizowała firma doradcza Go Responsible i agencja reklamowa ArtGroup, a jego partnerem był Bank Zachodni WBK.

Inspiracje i trendy w raportowaniu niefinansowym to temat, który organizatorzy CSR Business Brunch wybrali nieprzypadkowo. Spotkanie zbiegło się bowiem w czasie z wejściem w życie znowelizowanej Ustawy o rachunkowości. Ten akt prawny, będący implementacją dyrektywy Unii Europejskiej, nakłada na jednostki zainteresowania publicznego obowiązek raportowania niefinansowego. Szacuje się, że – zgodnie z nową ustawą – obowiązek ten dotyczy obecnie około 300 firm w Polsce. Liczba ta znacznie wzrasta, jeżeli weźmiemy pod uwagę także podmioty z ich łańcucha dostaw, które będą do raportowania zobligowane pośrednio.

Oficjalna część CSR Business Brunch rozpoczęła się od prezentacji najważniejszych trendów w raportowaniu społecznym na 2017 rok, którą przedstawił Przemysław Oczyp z Go Responsible. W kolejnym wystąpieniu Katarzyna Teter z Banku Zachodniego WBK zachęcała do włączenia interesariuszy w proces raportowania. W ostatniej części spotkania Tomasz Wieczorek z ArtGroup dzielił się doświadczeniami, jak poprawić skuteczność komunikacji CSR.

Eksperci z Go Responsible wytypowali kilka trendów dotyczących raportowania CSR. Według Przemysława Oczyp jednym z najbardziej znaczących będzie raportowanie zintegrowane, czyli takie w którym dane finansowe i społeczne wzajemnie się przenikają. Jego zdaniem powstawać będzie także coraz więcej raportów przygotowanych w oparciu o międzynarodowe wytyczne czy uwzględniających Cele Zrównoważonego Rozwoju. Wszyscy prelegenci zwracali również uwagę na konieczność większego uwzględniania oczekiwań i potrzeb interesariuszy, nie tylko w raportowaniu, ale również w komunikacji działań społecznie odpowiedzialnych. To również jedno z ważniejszych wyzwań, którego istotą jest dostosowanie treści, języka i kanałów dotarcia raportu CSR do potrzeb poszczególnych grup interesariuszy.

W związku z wejściem w życie znowelizowanej Ustawy o rachunkowości, tematem raportowania pozafinansowego zajmie się wiele firm, które do tej pory nie musiały lub nie chciały tego robić. Dlatego rok 2017 z pewnością będzie znaczący dla raportowania działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – podsumował Przemysław Oczyp.

W trakcie CSR Business Brunch odbyła się także premiera piątego numeru publikacji „Foresight CSR. Ekspercki przegląd CSR”, tym razem poświęconej trendom w raportowaniu niefinansowym. Po brunchu uczestnicy mieli okazję wziąć udział w szkoleniu „Trendy i wyzwania w raportowaniu niefinansowym”, które prowadzili eksperci z Go Responsible i ArtGroup.

CSR Business Brunch

Comments

comments

84
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...