„Too fast to think” Chrisa Lewisa. Co wspomaga kreatywność i jak to utrzymać? [RECENZJA]

Redakcja PR - 31.10.2016
141

Recenzja "Too fast to think" Chrisa Lewisa

Najnowsza książka globalnego CEO  agencji LEWIS zabiera nas w podróż przez mechanizmy kreatywności. Daje także recepty na to, jak nie zgubić i pielęgnować w sobie te wspaniałą cechę. Cechę, która od nadmiaru informacji i social mediów, w ludziach ginie.

Chris Lewis to  globalny szef agencji Lewis. Pracował jako dziennikarz, wydał dwie książki –  „The Unemployables” – o współczesnych 40-latkach oraz  satyry na międzynarodowe agencje z branży komunikacji ” Brilliant Minds”. W swojej nowej książce „Too fast to think. Howi to reclaim your creativity in a hyper-connected work culture.” rozkłada na czynniki pierwsze cechę, którą w CV wpisuje 90% osób – kreatywność. Skąd się bierze? Co sprawia, że jedni są nabuzowani wręcz kreatywnością, a inni myślą tylko schematami? Czy social media zabijają kreatywność? A może to system edukacji ją zabija?

Chris Lewis rozpoczyna książkę od refleksji – jaki wpływ na nasze życie ma przeładowanie informacjami? Autor powołuje się na liczne, najświeższe badania socjologów i psychologów, które nie najlepiej oceniają nadmiar informacji, z którym na co dzień się stykamy. Według autora informacyjny bałagan rzutuje także na nasze życie zawodowe – w ciągu ostatnich 20 lat stało się szybsze,bardziej wyniszczające i nieobliczalne. Lewis opisuje skutki, jakie niesie za sobą bycia non stop online, „w gotowości”, bez chwili wytchnienia dla mózgu.

Kolejne rozdziały to przenikliwa, podparta licznymi badaniami i case study analiza procesu utraty kreatywności z naszego życia. Autor opisuje, jak proces ten kształtuje się już na etapie szkoły, a następnie wnika do każdej warstwy życia – od pacy zawodowej do kontaktów towarzyskich. Nie brakuje też refleksji związanych z rolą mózgu i snu w procesie kreatywnym.

Autor rewiduje dotychczasowe metody pobudzania kreatywności i podaje nowe. Wskazuje też na najczęściej popełniane przez nas błędy, które pojawiają się już na etapie planowania dnia. Ostatnie dwa rozdziały to kopalnia cennych wskazówek – jak nie zgubić swojej kreatywności, jak stymulować mózg do działania?  Jak nie dać uwieść się zwodniczej magii social mediów (które Lewis krytykuje szczególnie)?

Książkę polecam do przeczytania nie tylko pracownikom branży reklamowej, dziennikarzom czy PRowcom. „Too fast to think” to znakomita polemika ze współczesnym modelem informacji, gdzie mmay do czynienia z sytuacją, w której coraz więcej jest słów, a coraz mniej informacji. Autor krytykuje social media za to, że bombardując nas coraz większa liczbą komunikatów – tak naprawdę nie przekazują niczego.

Social media spłycają również kontakty międzyludzkie i sprowadzają je do zestawu emoji, naklejek i lajków.  A to, niestety, ma bardzo zgubny wpływ na nasze umysły. Odziera nas z jednej z najpiękniejszych ludzkich cech – kreatywności Choćby dla refleksji nad tym zjawiskiem warto sięgnąć po „Too fast to think” Chris Lewisa.

Książka ( w wersji angielskiej) do kupienia w sklepie Amazon.

14876077_10207424837232562_1547050377_o

 

Comments

comments

141
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...