Sześć polskich agencji wyróżnionych na 25. edycji festiwalu Golden Drum
Tegoroczne Grand Prix Golden Drum trafiło do Agencji 180heartbeats + JvM. Nagrodzone zostały również BBDO Warszawa, McCann Worldgroup Poland, Saatchi & Saatchi Warsaw, Grey Group Poland oraz Plej Warsaw.
180heartbeats + JvM zdobyła Grand Prix dzięki kampanii „Unbreakable Rainbow” zrealizowanej dla Unilevera, Stowarzyszenia Miłość nie Wyklucza i Fundacji Wolontariat Równości. Akcja przywrócenia tęczy, pod postacią hologramu na warszawski plac Zbawiciela została też wyróżniona Golden Drum oraz nagrodą „The best of good”. 180heartbeats + JvM zdobyła również statuetkę Golden Dragon dla najlepszej niezależnej agencji na festiwalu.
Dwie nagrody Golden Drum trafiły do agencji BBDO Warszawa za kampanię „Darkness” dla Loka Bikes. Została ona nagrodzona w kategoriach Website & micro sites i Creative use of data.
Statuetkę Golden Drum odebrała też agencja McCann Worldgroup Poland za kampanię „Business Facelift” dla Mastercard.
Z kolei agencja Saatchi & Saatchi Warsaw zdobyła dwie statuetki Silver Drum, w kategorii Environment & health za kampanię „Bee Saving Paper” dla organizacji Miejskie Pszczoły.
Silver Drum otrzymały również: Plej Warsaw za projekt „We help at 100” dla Biedronki i Caritasu oraz Grey Group Poland za kampanię „Vent inspection” dla Pepco, Lewiatan, Złotych Tarasów i Straży Pożarnej.
Na festiwalu przyznano też nagrody specjalne. McCann Worldgroup otrzymała Golden Net Award, jako sieć agencji, która osiągnęła na festiwalu najwięcej sukcesów – łącznie zdobyła 175 punktów. Golden Rose Award przyznano McCann Bucharest – 91 punktów. Brand Grand Prix trafiło do firmy Diesel (89 punktów).
Golden Watch otrzymali Adrian Botan, global executive creative director McCann Worldgroup oraz Catalin Dobre, CCO McCann Worldgroup Romania za kampanię „Bihor Couture”.
Podczas tegorocznej, 25. edycji festiwalu Golden Drum, przyznano 12 Grand Prix, 26 złotych i 50 srebrnych nagród. Łącznie zgłoszono 1,2 tys. prac z 28 krajów, w tym 82 z Polski.