5 porad, dzięki którym zoptymalizujesz zasięgi w social media

Redakcja PR - 06.09.2016
71

5 wskazówek, które pomogą zoptymalizować zasięgi w social media

Słowo „optymalizacja” często jest kojarzone ze skomplikowaną analizą danych, która może wprowadzić laika w onieśmielenie. Nadszedł czas, aby obalić ten mit. To ważne, aby poznać, co kryje się za tym słowem, a następnie nauczyć się dopasowywać to do swoich potrzeb i wykorzystywać do realizacji celów.

Firmy dążą do tego, aby wciąż się rozwijać i być w rynkowej czołówce. Aby tak się stało należy dbać o swoją obecność w mediach społecznościowych, poszerzać grupę odbiorców, a co za tym idzie generować lepsze zasięgi. Z drugiej strony, korzystanie w taki sam sposób ze wszystkich możliwych kanałów social media może w ogóle nie przełożyć się na sukces.

Poniżej znajduje się kilka porad, dzięki którym Twój kontent osiągnie najlepszy możliwy zasięg.

Używaj konwersacyjnego tonu na Facebooku

Facebook jest najprawdopodobniej jedyną stroną, która wciąż w perfekcyjny sposób zachowuje równowagę między kwestiami biznesowymi a rozrywką. W związku z tym, aby nie zachwiać tego balansu, Twoje posty powinny być dobrze dopasowane do odbiorców i ich oczekiwań oraz zachęcać ich do tego, aby klikali w to, co im oferujesz. Dlatego powinieneś używać konwersacyjnego, a nie reklamowego tonu w swoich wpisach.

Podążaj za regułą 80/20

W social media nie wystarczy po prostu być. Należy dostarczać odbiorcom interesujące i przydatne dla nich treści. Tworząc kontent warto trzymać się reguły 80/20. Zgodnie z nią 80% wpisów powinno stanowić istotną wartość dla odbiorców, a 20% postów ma mieć charakter autopromocyjny.

Korzystaj z różnych źródeł

Nie masz pomysłu, o czym pisać w swoich postach? Inspiruj się różnymi źródłami. Korzystaj z narzędzi content marketingowych, takich jak Alltop, Feedly czy ContentGems, które są kopalniami pomysłów.

Używaj hasztagów

Znaczna część osób korzysta z hasztagów, choć tak naprawdę do końca nie wie, o co w nich chodzi. A przecież hasztagi to jeden z najprostszych sposobów, które pozwolą odnaleźć Twój post czy tweet. Dzięki nim inni dostają treść, której szukają, a Ty możesz dołączyć do szerszej dyskusji na dany temat. Badania wykazały, że wpisy na Instgaramie, które mają 11 hasztagów zapewniają największą interakcję ze strony odbiorców. Stwierdzono również, że w przypadku Twittera tweety opatrzone jednym lub dwoma hasztagami wywołują o 21% więcej interakcji niż te, które mają ich trzy lub więcej.

Zoptymalizuj swoje profile w poszczególnych mediach społecznościowych

Social media to najczęściej pierwsze miejsce, gdzie potencjalni klienci szukają informacji na temat firm. Dlatego należy zadbać o kilka kwestii:

– adres Twojej strony internetowej powinien być umieszczony w widocznym miejscu. To bardzo irytujące, gdy ktoś musi przejrzeć cały profil, żeby znaleźć link do strony firmy;

– wszystkie zakładki na profilu powinny być wypełnione;

– najlepiej, kiedy materiały graficzne na każdym z profili są identyczne;

– warto podlinkowywać do ważnych dla firmy stron.

Cały czas należy jednak pamiętać o tym, że każde medium społecznościowe jest inne i ma swoje charakterystyczne cechy. Dlatego mówiąc o optymalizacji należy uwzględnić specyfikacje poszczególnych serwisów czy aplikacji.

Źródło: Yourstory.com, Sromona Bhattacharyya, 5 Tips to Optimise your Social Media Reach

Comments

comments

71
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...