Jak wykorzystać siłę marketingową LinkedIn?

Redakcja PR - 26.08.2016
172

O marketingowym potencjalne serwisu LinkedIn

Masz swój profil na LinkedInie? A Twoja firma go ma? Jeśli nie, koniecznie to przemyśl.

LinkedIn to coś więcej niż tylko narzędzie dla rekruterów. Jeśli uważasz, że za pomocą innych kanałów social media nie dotrzesz do odbiorców istotnych dla Twojego biznesu, możesz wykorzystać do tego LinkedIn. W LinkedIn zarejestrowanych jest ponad 400 milionów użytkowników. Serwis posiada wiele przydatnych funkcji, które firma może wykorzystać, aby przyspieszyć swój rozwój.

Sprawdza się szczególnie w przypadku komunikacji B2B. LinkedIn jest świetny do identyfikacji potencjalnych klientów i angażowania uwagi innych firm. Pomaga również w poszerzaniu sieci kontaktów czy dzieleniu się contentem.

Oto kilka wskazówek, jak w pełni wykorzystać potencjał serwisu LinkedIn:

Buduj sieć kontaktów

Wykorzystaj LinkedIn do komunikowania się z potencjalnymi i obecnymi klientami czy partnerami biznesowymi. Kiedy spotykasz się z ludźmi np. na branżowych eventach, pytaj ich czy są zarejestrowani w LinkedIn i dodawaj ich do swojej sieci kontaktów.

Dołączaj do konwersacji grupowych w serwisie. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko zaprezentować swoją firmę, ale także siebie jako eksperta w danej dziedzinie.

Popraw SEO

Wszystkie treści publikowane online powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Pozwala to na łatwiejsze wyszukanie Twojej firmy. Oczywiście nie należy przesadzać. Wciskanie na siłę słów kluczowych ewidentnie obniża jakość contentu.

Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze założonego profilu na LinkedInie, stwórz go. Dobrze zoptymalizowana strona zwiększy widoczność Twojego biznesu w sieci. Używaj słów kluczowych w opisie firmy oraz podczas wypełniania kolejnych pól. Dołącz linki do firmowego bloga czy innych istotnych treści na swojej stronie internetowej, a dzięki temu przyciągniesz kolejnych odbiorców.

Zostań influencerem

Profil na LinkedInie powinien być czymś więcej niż tylko miejscem, w którym przedstawisz swoje CV. Pochwal się swoją wiedzą! Publikuj posty, w których zaprezentujesz siebie jako źródło ciekawych i istotnych informacji. Pomoże Ci w tym przygotowanie kalendarza wpisów; to typowa praktyka dla kampanii w mediach społecznościowych. Dodaj też np. materiały ze swojego bloga, filmy czy informacje, które przygotowywałeś.

Powinieneś tworzyć na LinkedInie content również po to, aby zaangażować do dyskusji obecnych i potencjalnych klientów. Firmy, które odnoszą sukces komunikują dużo i często. Namawiają również do aktywności w social media swoich pracowników, co przekłada się na zwiększenie ilości wpisów dotyczących firmy.

LinkedIn to też miejsce dla komunikacji B2C. Na blogu serwisu można znaleźć wpis, w którym zaprezentowane są firmy, które świetnie radzą sobie z tego rodzaju działaniami na LinkedIn.

Tekst jest autorstwa Jami Schlicheri i pochodzi z serwisu PRDaily.com: http://www.prdaily.com/Main/Articles/21275.aspx

Tłumaczenie: Paulina Krukowska

Comments

comments

172
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...