Firmowe konto na Snapchacie – jak je poprowadzić?

Redakcja PR - 18.07.2016
136

Jak lepiej prowadzić firmowe konta na Snapchacie?

Według badań amerykańskiego instytutu eMarketer, Snapchat jest drugą najpopularniejszą platformą społecznościową – korzysta z niej ­ponad 60% użytkowników smarfonów. Analitycy szacują, że liczba ta jeszcze się powiększy po niedawnym ogłoszeniu firmy o nowej funkcji Memories. Ma ona umożliwiać użytkownikom zapisywanie swoich snapów w celu późniejszego odtworzenia. 

Jak wykorzystac te zmiany do prowadzenia konta firmowego na Snapchacie? Oto praktyczne wskazówki:

1.  Przekonaj szefa, że Snapchat ma moc. Upewnij się, że obecność na tym kanale pomoże wam osiągnąć cele biznesowe firmy.

Na przykład: marka Experian stara się być “mistrzem konsumentów” – cel ten starają się osiagnąć poprzez każdą aktywność w soacial mediach, włączając w to konto na Snapchacie. Polskie firmy również starają się dotrzymać kroku markom zza oceanu. Przykłady? Coca­Cola Polska (cocacolapolska), Fanta (fantapolska) czy EskaTV (eska.tv) to najpopularniejsze polskie marki obecne na Snapchacie. Brandy takie jak Play często „oddają” swojego Snapchata vblogerom lub fanom na czas imprez, których są sponsorem (miało to miejsce np. w czasie Przystanku Woodstock). Dzięki takim działaniom czemu zwiększają swoją widzialność i popularność.

Pełen ranking polskich firm na Snapchacie można zobaczyć tutaj >>> 100 największych marek na Snapchacie wg HASH.FM

Wytłumaczyliśmy kierownictwu, że Snapchat służy jako wspaniały kanał przez który możemy się angażować, uczyć i pomagać klientom natychmiastowo –  mówi Michael Delgado, senior manager portali społecznościowych w Experian. Wytłumaczyliśmy im też że Snapchat to dla nas coś więcej niż zabawka – to platforma do tworzenia i podtrzymywania relacji. 

Delgado szybko jednak dodaje, że udana strategia snapchatowa to więcej niż tylko tworzenie pomocnych i interesujących story dla twoich klientów, “chodzi także o budowanie zaangażowania”. Co znaczy, że po otwarciu snapa od fana, wysyłasz im snapa z odpowiedzią. W ten prosty sposób zyskujesz widoczność i zaangażowanie twoich klientów, a także dowiadujesz się, czego chcą i w czym najczęściej potrzebują pomocy. Jak to ujął Delgado, “odsyłanie snapów w odpowiedzi na story innych jest nie mniej ważne niż tworzenie własnego story”.

2. Nie improwizuj, zaplanuj swoje snapy.

Delgado szczególnie poleca wyrysowania swoich skeczów wcześniej.

Pomaga to w zaplanowaniu tego, czego potrzebujesz, jakiego języka użyjesz oraz jak każdy snap będzie wyglądał­ – włączając w to emoji i tekst.

Team Experianu stworzył szablony storyboardów, aby pomóc sobie tworzyć story. Te szablony są potem rozsyłane reszcie pracowników zanim zaczną snapować jakieś wydarzenia.
Według Delgado, storyboardy pomagają utrzymywać story w zwięzłej i logicznej formie. Wspomagają także nowych pracowników którzy nie mieli wcześniej do czynienia z Snapchatem.

27473701431_53b996a0c9_b

3. Kopiuj content na inne kanały social media.

Jak w prosty sposób zwiększyć liczbę osób oglądających twoje story i sprawić, by snapy żyły dłużej?  Po prostu przeklej je na inne kanały społecznościowe.

Experian to robi poprzez wrzucanie story ze Snapchata na YouTube’a. Zespół Delgado robi też zrzuty ekranu po to, aby je wysłać na firmowego bloga i inne portale społecznościowe, takie jak Pinterest i Twitter. [UWAGA: lepiej nie wrzucać contentu ze Snapchata na Facebooka – może to grozić banem administratora!]

Tekst pochodzi z serwisu PRdaily.com: http://www.prdaily.com/Main/Articles/21058.aspx 

Tłumaczenie: Zofia Moritz

Comments

comments

136
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...