Dlaczego warto przeczytać „Praktykę employer brandingu” Julity Dąbrowskiej?

Redakcja PR - 03.03.2017
143

"Praktyka employer brandingu" - recenzja książki Julity Dąbrowskiej

Employer branding to coraz prężniej rozwijająca się działka branży komunikacyjnej. Pracodawcy sięgają po nowoczesne narzędzia komunikacji, by zbudować pozytywny wizerunek, przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników i zdobyć przewagę konkurencyjną.

Na rynku ukazała się właśnie ciekawa publikacja, zbierająca doświadczenia menadżerów w firmach kładących szczególny nacisk na budowanie marki pracodawcy.

Na książkę „Praktyka employer brandingu” autorstwa Julity Dąbrowskiej składa się 10 wyjątkowych wywiadów z menadżerami firm, które w swoich branżach są wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o praktykę employer brandingu. Szefowie ci na co dzień inspirują swoich pracowników do działania.

Autorka we wstępie pokazuje, na czym polega zmiana na rynku pracy, z którą mamy obecnie do czynienia:

Jest już bardzo liczna grupa pracowników, która jest świadoma swoich możliwości, wie, na czym im zależy, wie, co jest ważne dla nich w życiu (…) to osoby, które same wybierają swoich szefów. (…) Nazwa firmy jest dla nich wtórna.

Wzrost świadomości pracowników wymusza na szefach firm zmianę postawy – wobec procesu rekrutacji, budowania zespołu i systemu wartości przyświecającego prowadzeniu biznesu. Autorka w swoich rozmowach pyta , jak zadbać o rozwój swoich pracowników w firmie? Jaki wpływ ma szef firmy na budowanie marki pracodawcy?  Jak komunikować się z pracownikami w trudnych czasach?

Tych i innych odpowiedzi udzielają szefowie z różnych branży: ubezpieczeniowej (LINK4), IT (Future Processing), logistycznej (DHL Express) czy mediowej (Havas Media Group). Taka różnorodność podnosi wartość merytoryczną książki i sprawia, że czyta się ją z ogromnym zainteresowaniem.

Rozmówcy Julity Dąbrowskiej to szefowie z wieloletnim doświadczeniem, przez co opowiadają o budowaniu marki pracodawcy przez pryzmat własnych doświadczeń, a nie suchych teorii – dlatego lekturę czyta się z ogromnym zaangażowaniem.

Książkę powinien przeczytać każdy, kto zajmuje się prowadzeniem biznesu, kto chce budować swoją firmę w oparciu o najwyższe standardy i kto wierzy, że podstawę sukcesu stanowi dobrze dobrany i zorganizowany zespół ludzi.

Po lekturę powinni sięgnąć także specjaliści employer brandingu – aby dobrze zrozumieć potrzeby pracodawców na współczesnym, dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.

Autorka – Julita Dąbrowska – ma ponad 25-letnie doświadczenie w marketingu i public relations. Od 2011 roku organizuje coroczne spotkanie praktyków EB „Forum Employer Branding”. „Praktyka employer brandingu” to jej druga książka. W 2014 zadebiutowała z publikacją „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce”.

Julita Dąbrowska,  „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”, wydawnictwo Kalitero, cena: 46 złotych. Książka do kupienia w Warszawie, w Księgarni Ekonomicznej przy ul. Grójeckiej 67 oraz online—> LINK

Zrzut-ekranu-2016-09-10-o-14.32.46

Comments

comments

143
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...