Zwróć to, czego nie potrzebujesz. Apaczka partnerem usługi EKOzwroty od InPost.

admin - 23.02.2023
125

20 lutego ruszyła wspólna kampania informacyjna operatora InPost i Fundacji Odzyskaj Środowisko

20 lutego ruszyła wspólna kampania informacyjna operatora InPost i Fundacji Odzyskaj Środowisko, której partnerem została platforma logistyczna Apaczka.pl, należąca do grupy Alsendo. Kampania ma na celu edukację w zakresie ochrony środowiska oraz polityki ESG w branży logistycznej. W ramach usługi EKOzwroty klienci mogą dokonać darmowego zwrotu sprawnych, ale nieużywanych już przedmiotów, które ponownie trafią do obiegu, wspierając w ten sposób gospodarkę cyrkularną.

Apaczka oraz InPost zachęcają do nadawania rzeczom drugiego życia. Dzięki dedykowanej usłudze klienci zyskali możliwość oddania przedmiotów, których już nie potrzebują, ale które w dalszym ciągu są w dobrym stanie i można z nich ponownie skorzystać. Ocena przedmiotów pod względem ich użyteczności odbywa się w wyspecjalizowanych zakładach, które następnie je naprawiają lub odzyskują surowce potrzebne do wytworzenia nowych rzeczy. Część z przekazanych EKOzwrotów, Fundacja Odzyskaj Środowisko przekazuje na cele dobroczynne.

W automatach Paczkomat® InPost można umieścić sprawne i działające przedmioty z kategorii m.in. elektronarzędzia, sprzęty audio, artykuły dziecięce, zabawki elektroniczne, tekstylia i obuwie czy małe AGD. Nie można natomiast przekazywać baterii, źródeł światła czy odpadów chemicznych.

Zrób EKOzwrot i żyj w duchu zero waste!

InPost zachęca, aby przez poszczególne etapy nadawania przesyłki w ramach usługi EKOzwroty przejść w sposób przemyślany, począwszy od wybrania ekologicznego opakowania (niepotrzebnego pudełka czy kartonu, nadającego się do upcyklingu), przez odręczne wypisanie kodu nadania na paczce i użycie naturalnych wypełniaczy (np. biodegradowalnych), po pieszą drogę do automatu (przyczyniającą się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla).

Ekologiczna lektura od Apaczka i InPost

W ramach partnerstwa na blogu Apaczka.pl oraz na serwisie dedykowanym akcji EKOzwroty publikowane będą cykliczne artykuły przybliżające tematykę ESG, ekologicznych innowacji w logistyce czy gospodarki neutralnej dla klimatu. Szerzenie wiedzy na temat pro-ekologicznych nawyków jest głównym celem prowadzonej kampanii edukacyjnej.

– Realizacja celów wspierających zrównoważony rozwój zgodny z polityką ESG oraz edukacja pracowników i klientów w zakresie najbardziej ekologicznych form usług kurierskich jest dla Alsendo priorytetem. Tym bardziej cieszy nas, że możemy być partnerem InPost ­– zarówno firmy przyjaznej środowisku, jak również kampanii edukacyjnej mającej na celu podnoszenie ekologicznej świadomości wśród konsumentów, jak i klientów biznesowych – komentuje Aleksandra Zawadzka, CFO, Członek Zarządu Alsendo.

Comments

comments

125
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...