Zobacz Lepszą Przyszłość – ponad 2 tys. dzieci zgłoszonych do wiosennej edycji programu

Informacja Prasowa - 23.02.2018
25

Zobacz Lepszą Przyszłość – ponad 2 tys. dzieci zgłoszonych do wiosennej edycji programu

Zobacz Lepszą Przyszłość to program, którego celem jest pomoc dzieciom i młodzieży z domów dziecka w całej Polsce. W ramach akcji, organizowanej przez Grupę Essilor w partnerstwie m.in. z Vision for Life oraz Fundacją Przyjaciółka, dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych przeprowadzane są przesiewowe badania wzroku. W wiosennej edycji ponad 2000 podopiecznych weźmie udział w programie. Dla tych, którzy będą potrzebowali korekcji wzroku, Grupa Essilor wykona i przekaże bezpłatnie okulary.

Tegoroczna edycja programu ponownie dociera do dzieci i młodzieży w wieku 5-26 lat, które wychowują się w domach dziecka. Wzrok, jako najważniejszy zmysł wspomagający rozwój, jest niezbędny do poznawania otaczającego świata. Problemy z widzeniem nie tylko wpływają na naukę, ale też na kontakty z rówieśnikami. Program Zobacz Lepszą Przyszłość ma więc na celu wspomaganie rozwoju podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych. Regularne badanie wzroku jest dla dziecka niezwykle ważne, gdyż jak zauważa Mirosław Nowak, Country VP Essilor na Polskę i kraje bałtyckie:

Przede wszystkim chodzi o wyrównanie szans. Dziecko, które gorzej widzi, nie zdaje sobie z tego sprawy. A kiedy gorzej widzi, trudniej mu poznawać świat, uczyć się i utrzymywać lepsze wyniki. I to ma dalsze konsekwencje, bo nie mając świadomości tego, że wynika to tylko i wyłącznie z problemu ze wzrokiem, który łatwo można skorygować, dziecko może mieć również inne problemy. Może to prowadzić do poczucia bycia gorszym od rówieśników, zupełnie bez powodu.

Aby zapobiec sytuacji, w której opiekunowie nie wiedzą nawet, że podopieczni potrzebują korekcji wzroku, Grupa Essilor organizuje przesiewowe badania wzroku. Do wiosennej edycji programu zgłosiło się aż 185 placówek opiekuńczo-wychowawczych z 15 województw. Dzięki temu do czerwca 2018 r. 2141 dzieci i młodzieży będzie miało przebadany wzrok. Dla tych, u których zostanie wykryta wada wzroku, Grupa Essilor przekaże bezpłatnie okulary korekcyjne, które umożliwią podopiecznym prawidłowe widzenie.

Oficjalna Inauguracja Zobacz Lepszą Przyszłość W akcję, oprócz pracowników Grupy Essilor i Fundacji Przyjaciółka, zaangażowała się także Lidia Kalita, projektantka mody, która stała się ambasadorką programu. To w jej atelier w Warszawie 23 marca odbędzie się oficjalna inauguracja projektu. Zaproszonych zostało kilkunastu podopiecznych programu, którzy wezmą udział w edukacyjnych warsztatach. Jednak wolontariusze, którzy przeprowadzą przesiewowe badania wzroku u dzieci i młodzieży, już na dniach ruszą w trasę, aby odwiedzić zgłoszone placówki opiekuńczo-wychowawcze.

sessilor

W zeszłorocznej edycji programu Zobacz Lepszą Przyszłość aż stu wolontariuszy z Grupy Essilor przeprowadzało badania, docierając do nieraz odległych domów dziecka. Dzięki ich wsparciu przebadano wzrok prawie 4 tys. dzieci i młodzieży, zaś prawie 1 tys. podopiecznych otrzymało bezpłatnie okulary. W edycji 2018 r. Grupa Essilor oraz Fundacja Przyjaciółka chcą poprawić ten wynik, systematycznie docierając do potrzebujących podopiecznych.

essilor

Grupa Essilor to światowy lider w branży optycznej działający w ponad 100 krajach na 5 kontynentach. W Polsce składa się z firm: Essilor Polonia Sp. z o.o., JZO S.A., JAI KUDO Polska Sp.z o.o., Essilor Optical Laboratory Poland Sp. z o.o.. Główną misją Grupy Essilor, realizowaną na co dzień, jest „poprawa jakości życia poprzez poprawę widzenia”. Szeroko zakrojone działania dobroczynne, innowacyjność oraz zaangażowanie w rozwój branży potwierdzają, że zdrowie i dobre widzenie są dla Grupy wytycznymi do działania.

 

essilor

Comments

comments

25
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...