Nominowani w konkursie Złote Spinacze 2023!

Informacja Prasowa - 09.10.2023
216

Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, Jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do II etapu

Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, Jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji w tym roku otrzymały agencje MSL i 24/7Communication – po 8 nominacji.

W I etapie konkursu, jurorki oraz jurorzy dokonywali indywidualnych i tajnych ocen wszystkich zgłoszeń. W wyniku ich głosowań wyłonione zostały najlepsze projekty, które otrzymały nominacje i zostały zakwalifikowane do etapu II konkursu.

W II etapie konkursu Jury zdecyduje już o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa zespół ekspertów z firmy Deloitte Polska – partnera merytorycznego konkursu.

Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowa inicjatywa, ponieważ zgłaszane do niej projekty co roku odzwierciedlają ważne trendy i zjawiska społeczne. Z perspektywy obecnych czasów szczególnie istotne obszary public relations to według mnie brand purpose i komunikacja kryzysowa. Ich wspólnym mianownikiem jest odpowiedzialne podejście marek do wpływu, jaki wywierają na otoczenie, zarówno w kontekście społecznym, jak i środowiskowym. Podejście to jest zgodne z naszą misją jako partnera merytorycznego konkursu, polegającą na kreowaniu pozytywnych zmian w ramach idei „Making an Impact That Matters” – podkreśla przedstawiciel partnera merytorycznego Mariusz Ustyjańczuk (Partner, Lider Risk Advisory Deloitte w Europie Środkowej).

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2023 r.

 

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny
    • 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
    • DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
    • Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
  2. PR produktu
  • Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
  • Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
  • Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
  1. Issue management i komunikacja kryzysowa
  • Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / Procontent Communication
  • Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
  • Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
  • Fest Issue / Pan Pikto, Going.
  1. Advocacy i Public Affairs
  • Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
  • Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / Procontent Communication
  • Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
  1. Kampania społeczna
  • Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
  • My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication , Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
  • KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
  1. PR pro bono
  • My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
  • Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
  • #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
  1. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
  • Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
  • FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
  • BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
  1. Event komercyjny
  • Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie
  • Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
  • Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
  1. Event społeczny
    • Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
    • Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency
    • „Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
  2. Launch produktu, usługi lub firmy
    • Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
    • „5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
    • Czy PR marki może być za darmo? Launch LUSH w Polsce / Labcon
    • Wirtualna postać Żabu – nowa funkcjonalność aplikacji Żappka / Grupa Żabka, AM Art-Media Agencja PR
  3. ESG, Sustainability i CSR Communications
    • Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR
    • Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
    • Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
    • Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar
  4. PR miejsca, miasta lub regionu
    • Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
    • W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
    • DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
  5. Social media
    • Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
    • #zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
    • Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
  6. Business-to-Business PR
    • Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
    • Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
    • Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
  7. PR finansowy i relacje inwestorskie
    • Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
    • Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
    • Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
  8. Media relations
    • 9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
    • Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
    • 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
    • Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
  9. Employer Branding
    • Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
    • ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
    • Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
  10. Content marketing – branded content
    • Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
    • Bravo x Netflix / MSL
    • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
  11. Custom Publishing
    • Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites
    • Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
    • Bravo x Netflix / MSL
  12. Walka z dezinformacją
    • Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    • Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
    • Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

 

 

 

Kategorie sektorowe:

  1. Technologia, IT, telekomunikacja
    • Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
    • Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
    • Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
  2. Finanse
    • Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
    • ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
    • Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
    • Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
  3. Uroda, higiena i wellness
    • Piękno Bycia Sobą / Havas PR Warsaw, AVON Cosmetics
  4. Moda i styl życia
  • Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
  • Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
  1. Sektor spożywczy
    • Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
    • Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
    • Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
  2. Kultura i media
    • KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ – KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
    • Bravo x Netflix / MSL
    • DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
  3. Medycyna i zdrowie
    • Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
    • #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
    • Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
  4. Sport, turystyka i rekreacja
    • SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
    • XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
    • Matura z WF / Przestrzeń
  5. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
    • Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
    • 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
    • VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland
  6. Przemysł i infrastruktura
    • #rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
    • Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
    • Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
  7. Motoryzacja i transport
    • Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
    • Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
    • 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
  8. NGO i sektor publiczny
    • Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
    • To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
    • Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD Media Direction Poland

 

Kategorie specjalne:

  1. Kreatywność
    • Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
    • KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
    • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
  2. Efektywność
    • My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
    • #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
    • Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
    • Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
  3. Research&Insight
    • ThinkCo x Otodom – Szczęśliwy dom. Miasto, dzielnica, okolica / ThinkCo, Otodom
    • Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
    • DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl

 

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska

Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego.

 

***

Comments

comments

216
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...