Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, Jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do II etapu
Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, Jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji w tym roku otrzymały agencje MSL i 24/7Communication – po 8 nominacji.
W I etapie konkursu, jurorki oraz jurorzy dokonywali indywidualnych i tajnych ocen wszystkich zgłoszeń. W wyniku ich głosowań wyłonione zostały najlepsze projekty, które otrzymały nominacje i zostały zakwalifikowane do etapu II konkursu.
W II etapie konkursu Jury zdecyduje już o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa zespół ekspertów z firmy Deloitte Polska – partnera merytorycznego konkursu.
– Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowa inicjatywa, ponieważ zgłaszane do niej projekty co roku odzwierciedlają ważne trendy i zjawiska społeczne. Z perspektywy obecnych czasów szczególnie istotne obszary public relations to według mnie brand purpose i komunikacja kryzysowa. Ich wspólnym mianownikiem jest odpowiedzialne podejście marek do wpływu, jaki wywierają na otoczenie, zarówno w kontekście społecznym, jak i środowiskowym. Podejście to jest zgodne z naszą misją jako partnera merytorycznego konkursu, polegającą na kreowaniu pozytywnych zmian w ramach idei „Making an Impact That Matters” – podkreśla przedstawiciel partnera merytorycznego Mariusz Ustyjańczuk (Partner, Lider Risk Advisory Deloitte w Europie Środkowej).
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2023 r.
Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:
Kategorie główne:
- PR korporacyjny
- 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
- DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
- Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
- PR produktu
- Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
- Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
- Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
- Issue management i komunikacja kryzysowa
- Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / Procontent Communication
- Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
- Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
- Fest Issue / Pan Pikto, Going.
- Advocacy i Public Affairs
- Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
- Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / Procontent Communication
- Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
- Kampania społeczna
- Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
- My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication , Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
- KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
- PR pro bono
- My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
- Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
- #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
- Employee experience i komunikacja wewnętrzna
- Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
- FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
- BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
- Event komercyjny
- Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie
- Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
- Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
- Event społeczny
- Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
- Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency
- „Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
- Launch produktu, usługi lub firmy
- Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
- „5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
- Czy PR marki może być za darmo? Launch LUSH w Polsce / Labcon
- Wirtualna postać Żabu – nowa funkcjonalność aplikacji Żappka / Grupa Żabka, AM Art-Media Agencja PR
- ESG, Sustainability i CSR Communications
- Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR
- Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
- Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
- Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar
- PR miejsca, miasta lub regionu
- Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
- W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
- DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
- Social media
- Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
- #zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
- Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
- Business-to-Business PR
- Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
- Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
- Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
- PR finansowy i relacje inwestorskie
- Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
- Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
- Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
- Media relations
- 9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
- Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
- 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
- Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
- Employer Branding
- Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
- ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
- Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
- Content marketing – branded content
- Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
- Bravo x Netflix / MSL
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
- Custom Publishing
- Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites
- Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
- Bravo x Netflix / MSL
- Walka z dezinformacją
- Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
- Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication
Kategorie sektorowe:
- Technologia, IT, telekomunikacja
- Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
- Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
- Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
- Finanse
- Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
- ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
- Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
- Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
- Uroda, higiena i wellness
- Piękno Bycia Sobą / Havas PR Warsaw, AVON Cosmetics
- Moda i styl życia
- Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
- Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
- Sektor spożywczy
- Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
- Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
- Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
- Kultura i media
- KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ – KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
- Bravo x Netflix / MSL
- DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
- Medycyna i zdrowie
- Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
- #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
- Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
- Sport, turystyka i rekreacja
- SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
- XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
- Matura z WF / Przestrzeń
- Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
- 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
- VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland
- Przemysł i infrastruktura
- #rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
- Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
- Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
- Motoryzacja i transport
- Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
- Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
- 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
- NGO i sektor publiczny
- Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
- To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
- Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD Media Direction Poland
Kategorie specjalne:
- Kreatywność
- Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
- KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
- Efektywność
- My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
- #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
- Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
- Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
- Research&Insight
- ThinkCo x Otodom – Szczęśliwy dom. Miasto, dzielnica, okolica / ThinkCo, Otodom
- Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
- DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte Polska
Partnerzy: Rzeczpospolita, rp.pl, Wirtualne Media, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Thinktank, Postmotive Studio, Pro4Media, Sotrender, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego.
***
Comments
