Znaczący wzrost słuchalności podcastów w Polsce

Informacja Prasowa - 02.04.2024
266

W 2023 roku już blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu

W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 roku już blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z piątej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport pozwala na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju.

W Polsce rośnie liczba heavy userów podcastów. To już absolutnie masowe medium. W ubiegłym roku przynajmniej raz w tygodniu słuchało ich 7 mln osób, czyli ponad jedna czwarta internautów. Zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w 2023 roku wyniósł 26,5 proc.*  W zestawieniu z rokiem 2022 oznacza to wzrost o aż 5,3 pproc.! – mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.
Raport 2023 A2 1920x1080(1).jpg
Rośnie jednocześnie zasięg miesięczny, w  ostatnim badaniu wyniósł 37,1 proc. To wzrost o 6 pproc. w stosunku do wcześniejszego roku. Przekładając to na liczby bezwzględne, liczba osób, które przynajmniej raz w miesiącu słuchały w 2023 roku podcastów wzrosła rok do roku o ponad 1,6 mln do 9,8 mln.
Cały czas można obserwować pojawianie się w polskiej przestrzeni internetowej kolejnych podcastów. W 2023 roku było ich łącznie blisko 9 tys. **
Analitycy tworzący raport „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” wskazują również na wysoką dynamikę wzrostu znajomości znaczenia słowa podcast.

Już 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. To o 7 pproc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego raportu. W 2020 roku było ich 58 proc., czyli aż o 20 pproc. mniej. Jednocześnie o 4 pproc. zmniejszył się odsetek respondentów, którzy zetknęli się z pojęciem podcast, ale nie znają jego znaczenia. W 2023 roku ta grupa stanowiła tylko 16 proc. Z kolei odsetek badanych użytkowników internetu, którzy nie zetknęli się z pojęciem podcast zmalał do 6 proc. – podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet

Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce już wkrótce w kolejnych częściach raportu. Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad-grudzień 2023 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8125; CAWI

Comments

comments

266
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...