W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 roku już blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z piątej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport pozwala na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju.
Już 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. To o 7 pproc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego raportu. W 2020 roku było ich 58 proc., czyli aż o 20 pproc. mniej. Jednocześnie o 4 pproc. zmniejszył się odsetek respondentów, którzy zetknęli się z pojęciem podcast, ale nie znają jego znaczenia. W 2023 roku ta grupa stanowiła tylko 16 proc. Z kolei odsetek badanych użytkowników internetu, którzy nie zetknęli się z pojęciem podcast zmalał do 6 proc. – podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet