Złote Spinacze 2019 rozdane

Informacja Prasowa - 07.12.2019
40

Złote Spinacze 2019 rozdane

Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych. Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego.

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej Gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza. W kategoriachgłównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote.W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci. Partnerem konkursu Nagroda Publiczności jest PRoto.pl.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.

Ponadto, po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski – prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

 Kategorie główne:

  • PR korporacyjny

SREBRO:

Rebranding Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska

SREBRO:

Demokratyzacja BIO/ Carrefour Polska

BRĄZ:

Elektromobilność na polskim niebie/ Partner of Promotion, Fortum

  • PR produktu

ZŁOTO:

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO:

P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft/ d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ:

Dziękujemy!/ Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

  • Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska

BRĄZ

Ekipa Orange / Leo Burnett

BRĄZ

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting 

  • Advocacy i Public Affairs

SREBRO

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

SREBRO

Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum/ Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO

Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW

BRĄZ

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy/ Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

  • Kampania społeczna

SREBRO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24/ Imago Public Relations,
Agencja 2012

BRĄZ

#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

BRĄZ

„Jeden dzień – wart całe życie”/ Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

 

  • Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

Odkrywcy Jakości McDonald’s/ 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO

Dzień Doceniania w McDonald’s/ MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ

Stranger e-learnings – thriller językowy 😛/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

  • Event komercyjny

BRĄZ

Event Creators by Nite/ LABCON, adidas   

BRĄZ

(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza!/ Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication

  • Event społeczny

ZŁOTO

#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock/ Horeca Group

SREBRO

Czyste Tatry ekoMałopolska/ Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

 SREBRO

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

  • Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

#CośDoNichMam/ Big Picture,Rak’n’roll, DDB, AVON

BRĄZ

Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł/ HBO Polska

BRĄZ

Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu./ CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

  1. Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO

Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/ Be Communications, Roche Polska

BRĄZ

Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców/ MSL, ArcelorMittal Poland

  1. PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO

CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście/ 3PR Consulting,
Manufaktura

SREBRO

„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu/ White Bits

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu/ MSL

  1. Social media

ZŁOTO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci/ OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Ekipa Orange / Leo Burnett

SREBRO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland

  1. Business-to-Business PR

SREBRO

Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm”/ 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO

Pies na służbie/ Testa Communications

SREBRO

#GotowiNaZmiany/ Sage, Monday Public Relations                 

  1. Media Relations

ZŁOTO

Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl/ Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO

Aktywne Szkoły Multisport/ Benefit Systems, Fundacja V4Sport    

BRĄZ

List do Opiekuna/ MSL, Nutricia Medyczna

  1. Employer Branding

ZŁOTO

McDonald’s ceni dojrzałość/ MJCC, McDonald’s Polska

SREBRO

Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC/ Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu

BRĄZ

Kierunek Toyota/ 24/7Communication

  1. Content marketing-branded content

ZŁOTO

TransferGo: Generacja Euro/ Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO

„Jak TO Robić?”/ Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS/ Uniwersytet SWPS

BRĄZ

#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?!/ 38 Content Communication

  1. Custom Publishing

ZŁOTO

„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa!/ Publicon

SREBRO

Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe:

  • Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy/ Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft/ d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek

BRĄZ

Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”./ Capgemini Polska, Agencja Preria

  • Finanse

ZŁOTO

Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska

SREBRO

Stranger e-learnings – thriller językowy 😛/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

  • Uroda, higiena i wellness

SREBRO

CZAS NA WZROK 40+/ Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

  • Sektor spożywczy

ZŁOTO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO

Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ

POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY/ Marketing & Communications Consultants

BRĄZ

McDonald’s ceni dojrzałość/ MJCC, McDonald’s Polska

  • Kultura i media

ZŁOTO

CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście/ 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO

KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne/ Ring PR,Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ

Dynastie – Wiele nas łączy/ Flywheel PR, BBC Studios

  • Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

#CośDoNichMam/ Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

SREBRO

List do Opiekuna/ MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ

Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/ Be Communications, Roche Polska

  • Sport

BRĄZ

MultiSport Index 2019/ Benefit Systems, Kantar

  • Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO

Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ

Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera/ Publicon, Archicom

  • Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców/ MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ

XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu/ Publicon, XEOS

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie/ Partner of Promotion, Fortum

  1. Motoryzacja i transport

ZŁOTO

Wypożyczalnia choinek Volvo/ Cohn & Wolfe

BRĄZ

Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

  1. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

„Jeden dzień – wart całe życie”/ Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

  • Kreatywność

ZŁOTO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24/ Imago Public Relations,  Agencja 2012

  • Efektywność

ZŁOTO

#CośDoNichMam/ Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON

  • Research&Insight

ZŁOTO

Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj/ Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/Be Communications, Roche Polska

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.

Główny Sponsor Gali: ORLEN

Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Studio Digital Beast, Michał Gmitruk Production.

Informacje o konkursie są dostępne na:  www.zlotespinacze.pl

Comments

comments

40
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...