Złote Spinacze 2019 rozdane
Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w łącznie 31 kategoriach konkursowych.
Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR-owych oraz komunikacyjnych. Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego.
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej Gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza. W kategoriachgłównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote.W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.
W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci. Partnerem konkursu Nagroda Publiczności jest PRoto.pl.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.
Ponadto, po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski – prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).
Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!
Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
- PR korporacyjny
SREBRO:
Rebranding Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska
SREBRO:
Demokratyzacja BIO/ Carrefour Polska
BRĄZ:
Elektromobilność na polskim niebie/ Partner of Promotion, Fortum
- PR produktu
ZŁOTO:
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO:
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft/ d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
BRĄZ:
Dziękujemy!/ Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
- Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska
BRĄZ
Ekipa Orange / Leo Burnett
BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
- Advocacy i Public Affairs
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum/ Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW
BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy/ Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
- Kampania społeczna
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24/ Imago Public Relations,
Agencja 2012
BRĄZ
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
„Jeden dzień – wart całe życie”/ Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
- Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s/ 24/7Communication, McDonald’s Polska
SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s/ MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
- Event komercyjny
BRĄZ
Event Creators by Nite/ LABCON, adidas
BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza!/ Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication
- Event społeczny
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock/ Horeca Group
SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska/ Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie/ Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting
- Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
#CośDoNichMam/ Big Picture,Rak’n’roll, DDB, AVON
BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł/ HBO Polska
BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu./ CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
- Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/ Be Communications, Roche Polska
BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców/ MSL, ArcelorMittal Poland
- PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście/ 3PR Consulting,
Manufaktura
SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu/ White Bits
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL
- Social media
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci/ OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
SREBRO
Ekipa Orange / Leo Burnett
SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland
- Business-to-Business PR
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm”/ 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO
Pies na służbie/ Testa Communications
SREBRO
#GotowiNaZmiany/ Sage, Monday Public Relations
- Media Relations
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl/ Linkleaders, Grupa Pracuj
SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport/ Benefit Systems, Fundacja V4Sport
BRĄZ
List do Opiekuna/ MSL, Nutricia Medyczna
- Employer Branding
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość/ MJCC, McDonald’s Polska
SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC/ Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu
BRĄZ
Kierunek Toyota/ 24/7Communication
- Content marketing-branded content
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro/ Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
SREBRO
„Jak TO Robić?”/ Abstra, Reckitt Benckiser
SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS/ Uniwersytet SWPS
BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?!/ 38 Content Communication
- Custom Publishing
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa!/ Publicon
SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL
Kategorie sektorowe:
- Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy/ Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft/ d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek
BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”./ Capgemini Polska, Agencja Preria
- Finanse
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska/ Santander Bank Polska
SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛/ MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI
- Uroda, higiena i wellness
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+/ Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska
BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
- Sektor spożywczy
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater/ Big Picture, Coca-Cola Poland
SREBRO
Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing
BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY/ Marketing & Communications Consultants
BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość/ MJCC, McDonald’s Polska
- Kultura i media
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście/ 3PR Consulting, Manufaktura
SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne/ Ring PR,Wydawnictwo KUKBUK
BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy/ Flywheel PR, BBC Studios
- Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
#CośDoNichMam/ Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
SREBRO
List do Opiekuna/ MSL, Nutricia Medyczna
BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/ Be Communications, Roche Polska
- Sport
BRĄZ
MultiSport Index 2019/ Benefit Systems, Kantar
- Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP
BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera/ Publicon, Archicom
- Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców/ MSL, ArcelorMittal Poland
BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu/ Publicon, XEOS
BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie/ Partner of Promotion, Fortum
- Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo/ Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
- NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie”/ Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw
SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012
Kategorie specjalne:
- Kreatywność
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24/ Imago Public Relations, Agencja 2012
- Efektywność
ZŁOTO
#CośDoNichMam/ Big Picture, Rak’n’roll, DDB, AVON
- Research&Insight
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj/ Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE
GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski
Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!/Be Communications, Roche Polska
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Główny Sponsor Gali: ORLEN
Partnerzy: rp.pl, wirtualnemedia.pl, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów, Pro4Media, Piloci Studio, VIDEOactions – agencja filmowa, Conrego, Sotrender, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Transmisje Online, Studio Digital Beast, Michał Gmitruk Production.
Informacje o konkursie są dostępne na: www.zlotespinacze.pl
Comments
