Znamy zwycięzców konkursu dla młodych twórców reklamy
W sobotę 24 listopada w warszawskim Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition.
Young Creatives Integrated już od dziesięciu lat jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej do zaprezentowania swoich umiejętności szerokiej publiczności. Tegoroczny finał był pierwszym zorganizowanym w Polsce.
Nagroda główna powędrowała do duetu Thomas Jørgensen Parastatidis i Magnus Mynderup-Bjørnshave, który reprezentował duńską agencję Robert Boisen & Like-Minded.
Drugie miejsce zajęli Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, reprezentujący agencje Fury oraz WNM.Digital z Rosji.
Brąz trafił do Włochów Pierpaola Bivio i Andrei Raia, z DDB oraz Publicis.
Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe odnosiło się do raportu udostępnionego publicznie 8 października 2018 r. przez ONZ. Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) wyraźnie ujawnił w nim niedostateczność działania Europy w sprawie zmian klimatu. Informował też o głównym powodzie problemów: spalaniu węgla.
Uczestnicy mieli za zadanie przetłumaczyć raport w taki sposób, by rezonował w społeczeństwie oraz wpływał na postawy odbiorców. Mieli zakomunikować, w jaki sposób ten problem dotyka każdego z nas, a w przyszłości jeszcze silniej dotknie kolejne pokolenia. Propozycje uczestników miały skłonić społeczeństwo do podjęcia realnych działań, w tym podpisania petycji, dotyczącej zmiany regulacji dotyczących polityki energetycznej. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.
Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Macieja Twardowskiego, executive creative directora z Ogilvy.
Zwycięskie prace można zobaczyć na stronie eurobest.com.
Organizatorzy konkursu: Eurobest, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, KTR.