Wystartowała druga edycja PwC Startup Collider, akceleratora dla startupów technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej

Informacja Prasowa - 02.11.2017
72

Wystartowała druga edycja PwC Startup Collider, akceleratora dla startupów technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej

W październiku ruszył nabór do kolejnej edycji programu akceleracyjnego PwC Startup Collider. Jego celem jest wspieranie i promowanie innowacyjnych start-upów technologicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Zgłoś się do programu PwC Startup Collider

Nabór do kolejnej edycji PwC Startup Collider potrwa do 10 grudnia 2017 r., a etap akceleracji rozpocznie się 29 stycznia 2018 r. i potrwa 12 tygodni. W tym czasie eksperci PwC oraz zewnętrzni mentorzy z różnych branż będą wspierać wybrane start-upy i pomagać im w dokonywaniu usprawnień i zdobywaniu nowych klientów. Na tym etapie przewidziane są także szkolenia i warsztaty mające na celu doskonalenie modeli biznesowych start-upów.

PwC poszukuje start-upów B2B lub B2B2C, posiadających produkty lub usługi z szeroko pojętego obszaru cyfryzacji i nowych technologii (big data analytics, Internet rzeczy, sztuczna inteligencja, machine learning, customer experience, cyberbezpieczeństwo, cyfryzacja podatków).

Poprzednia edycja naszego programu potwierdziła, że w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej działa wiele ciekawych startu-upów o ogromnym potencjale biznesowym. Startup Collider pomaga im ten potencjał rozwinąć i w pełni wykorzystać. Program jest częścią realizacji programu PwC – budowania społecznego zaufania i rozwiązywania kluczowych problemów” – mówi Jolanta Kokosińska, partner w PwC.

I edycja PwC Startup Collider była adresowana do start-upów z obszaru fintech. Do akceleracji zostało wybranych 13 firm.

Dojrzałość cyfrowa firm

Jak wynika z raportu PwC „Digital IQ 2017. Cyfrowy wyścig firm” jedynie 44% firm w Polsce (i 47% w Europie Środkowo-Wschodniej) jest dojrzałych cyfrowo. Przedsiębiorstwa dopiero systematyzują swoje podejście do cyfrowej transformacji. Ich coraz większe zainteresowanie wzbudzają technologie wschodzące, takie jak Internet rzeczy, sztuczna inteligencja i robotyka. Przeszkodą w procesie cyfryzacji jest jednak luka kompetencyjna w obszarze specjalistycznych umiejętności związanych z nowymi technologiami. Respondenci badania PwC wskazali, że ich firmom brakuje odpowiednio wykwalifikowanych zespołów (69%), najbardziej w obszarach cyberbezpieczeństwa i ochrony danych oraz analityki danych.

Więcej o raporcie Digital IQ

 

Technologia to nie science fiction

W październiku wystartowała kampania PwC „Technologia to nie science fiction”. Firma pokazuje w niej konkretne przykłady zastosowania rozwiązań wykorzystujących nowe technologie, takich jak sztuczna inteligencja, drony czy automatyzacja procesów biznesowych.

W kampanii PwC prezentuje m.in. rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa, zastosowanie technologii dronowych w branży infrastrukturalnej, narzędzie VAT Fraud Tracker do monitorowania branż narażonych na wyłudzenia podatkowe, czy aplikację M.A.I.A. wykorzystującą sztuczną inteligencję w zarządzaniu kapitałem ludzkim.

 

Comments

comments

72
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...