Wydawnictwo Agora nagrodzone za najlepsze publikacje turystyczne 2017 roku

Informacja Prasowa - 18.05.2018
219

Wydawnictwo Agora nagrodzone za najlepsze publikacje turystyczne 2017 roku

Tytuły wydawane przez Wydawnictwo Agora zdobyły aż dwie „Nagrody Magellana” oraz jedno wyróżnienie w konkursie nagradzającym najlepsze publikacje turystyczne, organizowanym przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”. Wręczenie nagród odbyło się dziś – w czwartek, 17 maja br. podczas Warszawskich Targów Książki.

W tegorocznej edycji „Nagród Magellana” Wydawnictwo Agora zdobyło dwie nagrody główne. W kategorii Poradnik podróżniczy zwyciężyła publikacja „Trek. Od marzenia do przygody. Wszystko o wędrowaniu” Mateusza Waligóry, a nagrodę główną w kategorii Książka reportażowa – publikacja „Tu byłem. Tony Halik” autorstwa Mirosława Wlekłego.

Dodatkowo wyróżnienie w kategorii Książka reportażowa zdobyła „Kanada. Ulubiony kraj świata”Katarzyny Wężyk.

Nagroda Magellana (nagroda główna w konkursie na „Najlepsze publikacje turystyczne”) została powołana w 2008 roku w celu uhonorowania najbardziej wartościowych publikacji turystycznych (przewodników, albumów, map, atlasów itp.). Życzeniem organizatorów jest, aby przyznawane nagrody były nie tylko wyróżnieniem dla najlepszych publikacji, lecz także ważną informacją handlową dla dystrybutorów, a przede wszystkim wskazówką dla samych turystów, którym coraz trudniej dokonać właściwego wyboru spośród kilkunastu tytułów poświęconych tym samym miejscom.

Nagrody główne i wyróżnienia w 13 kategoriach przyznało jury w składzie: Krzysztof Rąpała (podróżnik, organizator wypraw do Azji), Dawid Zaraziński (niezależny ekspert, „Harvard Business Review Polska”), Łukasz Gołębiewski (ekspert rynku książki), Piotr Dobrołęcki (redaktor naczelny „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”) i Ewa Tenderenda-Ożóg (zastępczyni redaktora naczelnego „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI) oraz Dariusz Fedor (redaktor naczelny magazynu „Kontynenty”).

Comments

comments

219
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...