Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA
Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. Wirtualna Polska rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.
Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.
– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia – WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie
i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie
i uroda.
Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu
w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
w tys. zł | Trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2021 |
Trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2020 |
Zmiana | Zmiana % |
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży | 210 977 | 106 213 | 104 764 | 98,6% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 204 028 | 103 276 | 100 752 | 97,6% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 76 412 | 39 704 | 36 708 | 92,5% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 75 120 | 33 727 | 41 393 | 122,7% |
Segment TV | ||||
Przychody ze sprzedaży | 7 206 | 4 806 | 2 400 | 49,9% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 7 206 | 4 806 | 2 400 | 49,9% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 697 | (945) | 1 642 | (173,8%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 697 | (945) | 1 642 | (173,8%) |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży | 218 183 | 111 019 | 107 164 | 96,5% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 211 234 | 108 082 | 103 152 | 95,4% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 77 109 | 38 759 | 38 350 | 98,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 75 817 | 32 782 | 43 035 | 131,3% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych | (19 922) | (20 202) | 280 | (1,4%) |
Zysk na działalności operacyjnej | 55 895 | 12 580 | 43 315 | 344,3% |
Wynik na działalności finansowej | (2 422) | (1 792) | (630) | 35,2% |
Zysk przed opodatkowaniem | 53 473 | 10 788 | 42 685 | 395,7% |
Zysk netto | 42 707 | 7 843 | 34 864 | 444,5% |
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku
z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.
Comments
