Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA

Informacja Prasowa - 24.08.2021
24

Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. Wirtualna Polska rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.  

Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.

Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia – WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie
i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem.  Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie
i uroda.

Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu
w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

w tys. zł Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2021
Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2020
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE
Przychody ze sprzedaży 210 977 106 213 104 764 98,6%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 204 028 103 276 100 752 97,6%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 76 412 39 704 36 708 92,5%
EBITDA (wg. MSSF 16) 75 120 33 727 41 393 122,7%
Segment TV
Przychody ze sprzedaży 7 206 4 806 2 400 49,9%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 7 206 4 806 2 400 49,9%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 697  (945) 1 642 (173,8%)
EBITDA (wg. MSSF 16) 697  (945) 1 642 (173,8%)
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 218 183 111 019 107 164 96,5%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 211 234 108 082 103 152 95,4%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 77 109 38 759 38 350 98,9%
EBITDA (wg. MSSF 16) 75 817 32 782 43 035 131,3%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (19 922)  (20 202) 280 (1,4%)
Zysk na działalności operacyjnej 55 895 12 580 43 315 344,3%
Wynik na działalności finansowej  (2 422)  (1 792)  (630) 35,2%
Zysk przed opodatkowaniem 53 473 10 788 42 685 395,7%
Zysk netto 42 707 7 843 34 864 444,5%

 Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2021 roku
z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.

Comments

comments

24
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...