Wiosenna oferta programowa Grupy Onet-RAS Polska
Krótkie i dynamiczne materiały wideo „Onet100”, nowe propozycje lifestylowe, program interwencyjny oraz kontynuacje popularnych programów pasma porannego, publicystycznego i magazynowego to wiosenna oferta programowa Grupy Onet-RAS Polska. W nowej ramówce znalazło się 17 formatów wideo własnej produkcji, w tym 4 nowości.
Wiosenna oferta programowa Grupy Onet-RAS Polska jest podzielona na pasma: poranne i publicystyczne, które jest emitowane na żywo od poniedziałku do piątku oraz magazynowe, w którym będzie prezentowanych 10 premier tygodniowo, wzbogaconych o nową ofertę dla kobiet.
Istotne zmiany wprowadzono w paśmie publicystycznym. W wiosennej ramówce, w bloku tematycznym Opinie, znajdą się cotygodniowe programy publicystów Onetu, „Faktu” i „Newsweeka”.
Drugim filarem wiosennej ramówki jest najnowszy format 100, czyli krótkie, wysokiej jakości materiały wideo, realizowane dla najważniejszych marek Grupy Onet-Ras Polska. Wideo realizowane w ramach 100” w zwięzły sposób poszerzają wiedzę na temat najważniejszych wydarzeń, inspirują, opowiadają i tłumaczą świat. 100” są przygotowywane z myślą o odbiorcach mediów społecznościowych. Napisy pozwalają na oglądanie bez dźwięku, także na urządzeniach mobilnych.
Nasze działania wideo są rozwinięciem strategii realizowanej dla kluczowych marek Grupy Onet-RAS Polska. Obok produkcji premium, szczególnie mocno stawiamy na rozwój naszego formatu 100”, czyli krótkich, wysokiej jakości materiałów wideo. Ten format, realizowany zgodnie z zasadą „szybko się dowiesz, szybko zrozumiesz”, świetnie się wpisuje w wizję rozwoju wielu naszych brandów – szczególnie Onetu i Noizza. Warto podkreślić, że 100” od początku tworzymy jako markę o zasięgu międzynarodowym – mówi Aleksander Kutela, CEO Onet.pl.
Wiosenna oferta programowa będzie prezentowana na stronie głównej Onet.pl, w aplikacji mobilnej Onet, w mediach społecznościowych (Facebook Live, Periscope, YouTube) i będzie udostępniana w sekcji „Programy Onetu” w serwisie VoD.
Konsekwentnie budujemy zasięg i zaangażowanie naszych użytkowników. Większość naszych programów wprowadziliśmy ostatnio na kluczowe platformy dystrybucyjne Facebooka, YouTube oraz Twittera. Chcemy być wszędzie, dlatego podążamy za użytkownikiem – mówi Sabina Lipska, Head of Video w Grupie Onet-RAS Polska.
Sukces programu Onet Rano, jego niezwykła popularność na wszystkich platformach społecznościowych z ponad milionem odtworzeń każdego odcinka, dał nam impuls do dalszego rozwijania tego formatu: chcemy pojawiać się w innych polskich miastach i chcemy realizować pomysły poza Polską – dodaje Sabina Lipska.
Obecnie wszystkie treści video z Grupy Onet-RAS Polska generują miesięcznie 500 mln odtworzeń, w tym materiały „on demand” (z wyłączeniem auto playera) – 230 mln.
Pasmo poranne i publicystyczne – Onet Rano i Opinie
Każdy dzień rozpoczyna pasmo poranne, w którym postawiono na różnorodność tematyczną. Widzowie programu „Onet Rano” w wiosennym sezonie będą nadal mogli oglądać rozmowy Jarosława Kuźniara z gośćmi w mobilnym studiu. Program jest emitowany na żywo codziennie od poniedziałku do piątku od godz. 7.55.
Od wtorku do piątku zaraz po Onet Rano, o godz. 9.15, pojawi się pasmo publicystyczne – Opinie, w którym dziennikarze Onetu, Newsweeka i Faktu będą pytać polityków, komentatorów i ekspertów o aktualne sprawy polityczne i społeczne. We wtorki o godz. 9.15 będzie można oglądać program „Newsweek Opinie” z Renatą Kim, w środę „Onet Opinie” poprowadzi Andrzej Stankiewicz. Czwartkowe wydanie „Fakt Opinie” poprowadzi Agnieszka Burzyńska. W piątek będzie emitowany „Onet Opinie” Bartosza Węglarczyka, który podsumuje tydzień i poświęci uwagę polityce zagranicznej i wydarzeniom międzynarodowym.
Ofertę publicystyczną Onetu dopełnia poniedziałkowy flagowy program „Tomasz Lis.”. To już trzeci sezon, w którym każdy nowy odcinek będzie nadawany na żywo o godz. 15:00 na Onet.pl, Newsweek.pl. oraz na Facebook Live i Periscope.
Uzupełnieniem oferty Onetu w obszarze informacji jest kontynuacja „Onet24”, jedynego w polskim internecie krótkiego programu informacyjnego. Każde wydanie Onet24, w którym przedstawiane są najważniejsze wydarzenia z kraju i ze świata, tworzy dedykowany zespół dziennikarzy pod kierownictwem Iwony Kutyny.
Pasmo magazynowe – kultura, lifestyle, biznes, sport i rozrywka w nowoczesnym wydaniu
Pasmo magazynowe Onetu w każdy poniedziałek otwiera Michał Pol z programem sportowym – „Misja Futbol”, w którym najlepsi dziennikarze sportowi ocenią mecze, grę poszczególnych zespołów i decyzje trenerów. Premierowe odcinki „Misji Futbol” będzie można oglądać w każdy poniedziałek o godz. 10.00.
W pozostałe dni tygodnia premierowe programy w paśmie magazynowym, podobnie jak jesienią, będą emitowane o godzinie 14:00. We wtorki będzie można oglądać czwarty sezon intrygującego talk-show Pauliny Młynarskiej „Lustro”, który pokazuje znane osoby bez towarzyszącego im zwykle makijażu.
Natomiast od 2 maja rozpocznie się emisja trzeciego sezonu „Siły kobiet”, programu Katarzyny Janowskiej, która pyta znane kobiety o ich drogę do sukcesu, pasje, osiągnięcia i plany na przyszłość.
W każdą środę o godz. 14.00 pojawi się nowy odcinek drugiego sezonu programu „Na czasie”, w którym Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska, opowiada o trendach, nowościach, o tym, co warto robić i mieć. Szczególnie dużo uwagi poświęca nowym technologiom i sportowi.
W czwartki po południu będzie można zobaczyć „Gwiazdy Cejrowskiego” – wywiady z gwiazdami prowadzone przez Marcina Cejrowskiego, redaktora naczelnego serwisu Plejada.pl.
W piątki o godz. 14.00 będzie kontynuowany program „Rezerwacja”, w którym Katarzyna Janowska i jej goście gwarantują najwyższej jakości przegląd wydarzeń kulturalnych.
W weekend pojawi się nowość – „Duży pokój”, format lifestylowy o najbardziej aktualnych i ciekawych tematach powiązanych ze zdrowiem, modą, urodą, wypoczynkiem, sportem i stylem życia. Prowadzący – Katarzyna Gryga i Kuba Jankowski – będą testować produkty, rozmawiać o trendach i udzielać praktycznych porad. Program będzie miał premierę w kwietniu.
W każdą sobotę w Onecie pojawią się jeszcze dwie nowości. Jest to AutoŚwiat Go!, magazyn motoryzacyjny prowadzony przez Gosię Rdest i Szymona Sołtysika, oraz program Piotra Najsztuba „Miło/ść” (koprodukcja z Zoom TV).
Na niedzielę Onet przygotował dwie propozycje: kontynuację reportaży Marcina Wyrwała oraz nowy program interwencyjny przygotowany w kooperacji z „Faktem” – „Fakt. Masz prawo”. Ten format na zmianę poprowadzą: redaktor naczelny Faktu, Robert Feluś i Dariusz Burliński.
Emisja obu programów rozpocznie się w kwietniu.