string(129) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2019/10/image_processing20191023-8349-e02xgu-1200x500.jpg');"
string(103) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2019/10/image_processing20191023-8349-e02xgu-1200x500.jpg"
Wiener inwestuje w sztuczną inteligencję
W Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group dzieje się prawdziwa cyfrowa ewolucja. Nowe technologie pozwalają na udoskonalenie obsługi, przyspieszenie wymiany informacji i ograniczają zaangażowanie pracowników w proste, powtarzalne czynności, a w przyszłości – umożliwią tworzenie kolejnych innowacyjnych produktów i usług.
Odpowiedź na wyzwania jutra
Jednym z największych wyzwań branży ubezpieczeniowej jest cyfryzacja i automatyzacja procesów. Roboty, algorytmy, wirtualni asystenci to nie science fiction, to teraźniejszość. Według danych zawartych w raporcie “Global InsurTech 2017” opublikowanym przez PwC, przedstawiciele branży ubezpieczeniowej aktywnie angażują się w proces transformacji cyfrowej przedsiębiorstw sektora finansowego. Dzięki nowym technologiom ubezpieczyciele mogą zaspokajać stale zmieniające się potrzeby i rosnące oczekiwania klientów oraz zagospodarować nowe segmenty rynku.
Rynek ubezpieczeniowy stoi w obliczu olbrzymiego wyzwania, jakim jest zmiana generacyjna. Już za kilka lat znaczny odsetek klientów ubezpieczycieli będą stanowili przedstawiciele pokolenia Z. To osoby, które oczekują znanych im z sieci szybkich i prostych rozwiązań także w obszarze dotychczas nie kojarzonym z cyfryzacją – Anna Włodarczyk-Moczkowka, prezes Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group.
Strategiczne podejście
Wiener już dziś inwestuje w automatyzację procesów biznesowych – technologię Robotics Process Automation (RPA) – czyli zastosowanie oprogramowania, które naśladuje zachowanie człowieka, wykonując rutynowe, powtarzalne zadania. Celem jest wypracowanie takich rozwiązań, które umożliwią optymalne wykorzystanie danych gromadzonych w firmie przy jednoczesnym osiągnięciu balansu pomiędzy automatyzacją i pracą ludzką. To jeden z elementów strategii cyfryzacji całej firmy.
Do tej pory w Wiener automatyzacja objęła m.in. procesy rozliczeniowe agentów oraz komunikację z klientami. W firmie zautomatyzowanych zostało kilkanaście procesów z użyciem robotów, które wykonują powtarzalną pracę związaną z aktualizacją danych kontaktowych, rozliczaniem wpłat klientów oraz procesami w obrębie zarządzania umowami agencyjnymi. Kolejne procesy już czekają w kolejce do robotyzacji. Od momentu uruchomienia pierwszego automatu zostało wykonanych ponad 120 tys. operacji. Wdrożony został również proces systematycznego informowania agentów o stanie należności i nieopłaconych polisach oraz – dla klientów – możliwość autoryzowanej rozmowy czatowej z konsultantem. Poprzez ten kanał komunikacji klienci mogą uzyskać szczegółowe informacje dotyczące np. szkody, bez konieczności przełączania się na rozmowę telefoniczną.
Efekty nie do przecenienia
Dla Klientów oznacza to wyższą jakość obsługi, a także większą dokładność i terminowość. Dzięki zastosowaniu automatyzacji procesów polisy są opłacane szybciej, a ryzyko jakichkolwiek pomyłek znacznie się zmniejszyło.
Zyskali także pracownicy. Ponieważ roboty i zaawansowane algorytmy przejęły proste, powtarzalne czynności, oni zyskali większe możliwości rozwoju oraz szansę na realizację bardziej ambitnych, wymagających samodzielności, kreatywności czy eksperckiej wiedzy zadań.
Pierwszy etap procesu automatyzacji i cyfryzacji w Wiener jest zaplanowany do końca 2019 roku. W kolejnej fazie firma będzie na bieżąco weryfikować potrzeby i możliwości wdrożenia automatycznych rozwiązań w poszczególnych projektach.
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
Loading ...