Wakacyjne destynacje Polaków

Informacja Prasowa - 27.09.2017
74

Wakacyjne destynacje Polaków

Niemcy na pierwszym miejscu wśród najbardziej popularnych kierunków tegorocznych wakacji w polskim Internecie i social media? Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzała się europejskim krajom i zbadała, o których mówiło się najwięcej w kontekście wyjazdów urlopowych.

Polacy coraz częściej porzucają rodzime kurorty na rzecz wakacji za granicą. Trudno się dziwić, egzotyczne wycieczki swoją popularność zawdzięczają nie tylko atrakcyjnym cenom lotów, ale i słonecznej pogodzie. Według badania przeprowadzonego w maju przez Mondial Assistance i Ipsos Polska 16,5 mln naszych rodaków planowało w tym roku wakacje, najczęściej typując Hiszpanię i należące do niej Wyspy Kanaryjskie.

Nawiązując do powyższej analizy firma „PRESS- SERVICE Monitoring Mediów” postanowiła przyjrzeć się o jakich krajach –  w kontekście kierunków wakacyjnych podróży – najczęściej wspominali polscy internauci we wpisach.

Pod lupą znalazło się 10 państw europejskich: Bułgaria, Chorwacja, Francja, Grecja, Hiszpania oraz Wyspy Kanaryjskie, Niemcy, Portugalia, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Wyniki badania są dość zaskakujące. Okazało się, że Polacy  w szczególności rozważali urlop w… Niemczech. Suma publikacji, wpisów i wzmianek o ojczyźnie Goethego, w kontekście wyjazdu urlopowego, w badanym okresie (1 VI – 15 IX 2017 r.)  wyniosła aż 135,4 tys. To o 81,2 tys. doniesień więcej niż na temat Grecji, która w zestawieniu uplasowała się na drugim miejscu. Na trzecim natomiast znalazła się Chorwacja z liczbą informacji 42,4 tys. Tak zadziwiający wynik może być spowodowany tym, że Polacy pisząc o wakacjach mają na myśli także krótkie, kilkudniowe wycieczki. 

Rodacy snują plany urlopowe przede wszystkim w mediach społecznościowych. Stamtąd pochodzi ponad 90% wszystkich analizowanych publikacji. O Niemczech mówiło się 130,8 tys. razy, o Grecji niemal 60 tys., a o Chorwacji prawie 41 tys.

W serwisach internetowych publikacji o kraju za Odrą pojawiło się zdecydowanie mniej niż na social media, bo zaledwie 4,6 tys. Drugie miejsce w konkursie popularności w Internecie zajęły Włochy z 4 tys. informacji, deklasując tym samym Grecję która spadła na miejsce trzecie (3,2 tys.).

Z przeglądu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika”, że jeśli chodzi o planowanie wakacji, to prym wiodą kobiety. Analitycy zestawili ze sobą obie płcie i w każdym przypadku opinii kobiet było więcej.

Panie najchętniej rozmawiały o Chorwacji, Grecji i Bułgarii, natomiast panowie skłaniali się głównie w  stronę Francji, Niemiec i Węgier. Czy internetowe deklaracje Polaków odnośnie planów wakacyjnych przełożyły się na wyjazdy w „realu”? Snuć plany lubi każdy, ale przecież mówić to jedno, a robić drugie.

Comments

comments

74
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...