Virtual Real Estate – jak firmy z sektora nieruchomości komercyjnych komunikują się ze światem?

Informacja Prasowa - 25.04.2017
88

Virtual Real Estate - jak firmy z sektora nieruchomości komercyjnych komunikują się ze światem?

Wraz z rozwojem technologii zmienia się również sposób, w jaki firmy z sektora nieruchomości komercyjnych komunikują się ze światem i prezentują swoje budynki. W trwającej bitwie o najemcę już nie wystarczą standardowe argumenty, jak nowoczesna powierzchnia czy doskonała lokalizacja. Deweloperzy sięgają po nowe technologie i innowacyjne sposoby promocji swoich inwestycji i wychodzi im to całkiem nieźle.

By zaprezentować szerokiej publiczności projekt budynku na długo przed początkiem jego realizacji, deweloperzy od dawna korzystają z renderingów graficznych, które służą jako wizualizacje przyszłego obiektu. Powszechne są też wirtualne spacery, gdzie dzięki paru kliknięciom myszki każdy może zobaczyć, jak będzie wyglądało dane wnętrze. Jednak w dobie wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality), wiele firm inwestuje w jeszcze ciekawsze rozwiązania.

Technologia Virtual Reality pozwala odbiorcy „przenieść się” do projektu dewelopera i przeżyć doświadczenie zbliżone do prawdziwego zwiedzania obiektu. Zestaw VR oraz aplikacja na smartfonie wystarczą, by dziennikarz, potencjalny klient czy inwestor był w stanie znaleźć się w budynku, który jeszcze nie powstał lub jest oddalony o wiele kilometrów. Od ręki mogą sprawdzić ofertę dewelopera, zweryfikować rozlokowanie pomieszczeń, a nawet sprawdzić najbliższą okolicę oraz elementy krajobrazu. Co więcej, połączenie wirtualnej rzeczywistości z natychmiastową reakcją na uwagi odbiorcy, pozwala na pokazanie najemcom ich przyszłej siedziby w wymarzonym przez nich kształcie.

Na kolejny poziom VR wspiął się Microsoft z technologią HoloLens, z której również chętnie korzystają firmy z sektora nieruchomości. Gogle HoloLens łączą dwa światy – rzeczywisty i wirtualny – wyświetlając obrazy porównywalne z hologramami, a samo urządzenie obsługiwane jest za pomocą gestów i poleceń głosowych. W ramach komunikacji nowej inwestycji, z „mixed reality” skorzystało już Ghelamco, belgijski deweloper działający na polskim rynku. Podczas prezentacji sprzedażowej firma wyświetliła wieżowiec planowany na koniec 2019 r. w skali 1:1. Wykorzystując ten innowacyjny sposób promocji jako pierwszy na polskim rynku, deweloper natychmiastowo zwrócił uwagę na powstający projekt nie tylko mediów branżowych, lecz także szeroko pojętych ogólnoinformacyjnych i technologicznych.

Pełna treść wpisu na blogu agencji Hill&Knowlton Strategies

Autorka: Weronika Ukleja, Hill&Knowlton Strategies

 

Comments

comments

88
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...