TVP – z funkcji dyrektora biura reklamy zrezygnował Maciej Radkiewicz

Redakcja PR - 21.09.2017
37

TVP – z funkcji dyrektora biura reklamy zrezygnował Maciej Radkiewicz

Maciej Radkiewicz rezygnuje z funkcji dyrektora biura reklamy, które sprzedawało czas reklamowy w kilkunastu kanałach TVP. Powodem odejścia ma być spór z zarządem TVP w kwestii badań oglądalności.

Biuro rekamy TVP sprzedawało czas antenowy w oparciu o badania telemetryczne, przygotowywane przez Nielsen.  Jednak obecny szef TVP, Jacek Kurski, twierdził, że firma zaniża wyniki oglądalności Telewizji Polskiej. Znalazł również alternatywne źródło badań, jakim są dekodery klientów Netii.

Różnica między jednymi a drugimi badaniami wynika z ich faktycznej wiarygodności. Dane z dekoderów Netii nie przekładają się na całą populację, a jedynie na klientów Netii, która dociera do 180 tys. gospodarstw domowych. Nielsen za to bazuje na grupie reprezentatywnej 2 tys. gospodarstw, bez powiązania z jednym dostawcą usług.

Serwis Media & Marketing Polska podał, że konsekwencją sporu zarządu TVP z Nielsenem jest odejście Macieja Radkiewicza, który był dyrektorem biura reklamy od czerwca 2016 r. Oprócz niego, według nieoficjalnych informacji, pracę mieli też stracić wicedyrektorzy biura: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk oraz Krzysztof Wawro.

Na razie nie wiadomo, kto zostanie nowym dyrektorem, jednak nieoficjalnie mówi się o kandydaturze Eweliny Czuby. Wcześniej zajmowała już stanowisko wicedyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej, a kilka tygodni temu wróciła z urlopu macierzyńskiego.

Od stycznia 2016 roku  to już trzecia zmiana dyrektora biura reklamy. Najpierw po czterech latach z funkcji zrezygnował Maciej Gudowicz, na kilka tygodni po objęciu przez Jacka Kurskiego funkcji szefa TVP. Kolejnym był Waldemar Gasper, który pełnił funkcję dyrektora przez kilka miesięcy. Nieoficjalnie mówi się, że jego odejście również było powiązane ze sporem odnośnie badań Nielsena.

Comments

comments

37
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...