Tak wyglądała 20. edycja kampanii Szlachetnej Paczki.

Informacja Prasowa - 22.12.2020
37

Tak wyglądała 20. edycja kampanii Szlachetnej Paczki.

Tak wyglądała 20. edycja kampanii Szlachetnej Paczki. Eventy online, paczki ambasadorów, akcje z partnerami biznesowymi 

Ponad 14 tysięcy obdarowanych rodzin. Łączna wartość przekazanego wsparcia przekraczająca 51 mln zł – mimo wyjątkowo trudnego roku Szlachetna Paczka kolejny raz dotarła z mądrą pomocą do najbardziej potrzebujących, łącząc w szczytnej idei blisko pół miliona Polaków. To zasługa szlachetnych serc wolontariuszy, darczyńców, a także ambasadorów i partnerów programu oraz efekt samej komunikacji kampanii, która w tym roku koncentrowała się na definicji szczęścia.

Mimo niesprzyjających warunków i dodatkowych przeciwności skala pomocy w ramach Szlachetnej Paczki, jednego z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce, jest porównywalna względem zeszłego roku. Wzrosła natomiast łączna wartość przekazanego wsparcia, która była wyższa niż w 2019 roku o ponad 5 mln zł.

Kampania skupiona na szczęściu

– Komunikacja tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki bazowała na insighcie mówiącym, że inni mają mniej szczęścia. Kiedy nasi Darczyńcy poznają historie potrzebujących, bardzo często uświadamiają sobie, że ich własna sytuacja – mimo trudności, problemów i przeżyć, nawet w tak nieprzewidywalnym roku jak 2020 – nie jest aż tak zła. Że tak naprawdę mają wiele szczęścia, którym nadal mogą się podzielić. Na tej bazie powstała główna idea komunikacyjna, czyli krótkie, proste i skupiające uwagę pytanie o to, czym jest szczęście, które zestawialiśmy z odpowiedziami naszych beneficjentów, a więc ich definicją szczęścia. Te krótkie historie każdorazowo łączyliśmy z zachętą do zaangażowania w Szlachetną Paczkę, do niesienia pomocy potrzebującym. Chcieliśmy, żeby żadna rodzina włączona do Szlachetnej Paczki nie została bez pomocy – mówi Katarzyna Kowalska, Menadżer ds. Komunikacji Strategicznej w Stowarzyszeniu WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.

W pracach kreatywnych przy tegorocznej kampanii Paczka współpracowała z agencją Hande Made. Główna idea komunikacji stała się fundamentem dla hasła, key visuali i trzech wariantów spotu tegorocznej kampanii, które zwracają uwagę, że to, co dla wielu z nas jest w zasięgu ręki, dla innych może być szczytem pragnień, definicją pełnego szczęścia. Za produkcję spotów odpowiada ISTV i Studio Pigeon. Materiały kampanii dystrybuowane były zarówno w kanałach wewnętrznych Paczki, jak i w mediach zewnętrznych.

Obejrzyj jeden ze spotów tegorocznej kampanii Szlachetnej Paczki: Szlachetna PACZKA 2020: Pomóż tym, którzy mieli mniej szczęścia.

 

Eventy online i wsparcie ambasadorów

Za początek najintensywniejszej fazy kampanii przyjmuje się otwarcie tzw. Bazy Rodzin – chwili, gdy pozyskiwane przez wolontariuszy historie potrzebujących trafiają na stronę Szlachetnej Paczki. To jedno z głównych wydarzeń kampanii, obok premiery Raportu o Biedzie, corocznej publikacji o stanie ubóstwa w Polsce opracowywanej przez Paczkę oraz Weekendu Cudów, gdy pomoc trafia do konkretnych rodzin i konferencji prasowej z wynikami całej edycji.

W tym roku ze względu na wyjątkowe okoliczności zarówno otwarcie Bazy Rodzin, jak i Weekend Cudów były eventami transmitowanymi online w social mediach Paczki. Wydarzenia prowadził Jarosław Kuźniar, a za produkcję odpowiadali LiveAge, Evenstream i ISTV. Tylko na Facebooku obie relacje live śledziło blisko 389 000 użytkowników. Weekend Cudów transmitowany był także na stronach głównych serwisów Onet oraz rmf24.pl.

W trakcie kampanii do wyboru i pomocy wybranym rodzinom ze Szlachetnej Paczki zachęcali przedstawiciele świata publicznego. Wśród ambasadorów programu po raz kolejny znaleźli się m.in. reprezentanci Polski w piłce nożnej z Robertem Lewandowskim na czele, trenerka milionów Polek Ewa Chodakowska oraz legendy polskiego i światowego himalaizmu – Krzysztof Wielicki i Andrzej Bargiel. Mimo niesprzyjających okoliczności swoje paczki przygotowali także muzycy, aktorzy, gamerzy oraz nowa ambasadorka Paczki – Iga Świątek, zwyciężczyni French Open 2020.

Docieranie z informacją o ich zaangażowaniu w tegoroczną edycję Paczki nie byłoby możliwe bez pomocy mediów. Kolejny rok Paczkę wspierały media partnerskie: TVN, Onet, RMF FM oraz inne media ogólnopolskie i lokalne. Podczas czterech tygodni kampanii o Szlachetnej Paczce pojawiło się 6 976 wzmianek w samych mediach, o łącznym dotarciu bliskim 269 mln.

 

Bo każda firma może być szlachetna

 – Do Szlachetnej Paczki dołączyło w tym roku wiele firm, dzięki którym mogliśmy dotrzeć z pomocą do ponad 14 000 tysięcy rodzin i których zaangażowanie pozwala nam działać i pomagać dalej – mówi Dominika Langer-Gniłka, Dyrektor Działu Współpracy i Rozwoju WIOSNY. – Najważniejsze jest jednak to, że za każdą z tych firm stoją konkretni ludzie, nasi paczkowi przyjaciele, którzy nam kibicują, na których możemy zawsze liczyć i którzy wspólnie z nami tworzą paczkową społeczność i niosą dobro.

Po raz trzeci, partnerem strategicznym Szlachetnej Paczki był Bank BNP Paribas, który przez cały rok wspierał działalność Paczki. Dzięki temu zaangażowaniu można było m.in. zrekrutować wolontariuszy, przygotować ich do pracy z rodzinami oraz dostosować tegoroczną Szlachetną Paczkę do pandemicznych wymogów. Oprócz zrealizowania kampanii telewizyjnej w trakcie Weekendu Cudów w TVN i zachęcania swoich klientów do włączenia się w akcję, Bank BNP Paribas kolejny raz zaangażował także w przygotowywanie Szlachetnych Paczek swoich pracowników. W ramach wolontariatu pracowniczego do bankowej społeczności dołączyła rekordowa liczba 124 Liderów, którzy zgromadzili swoje zespoły. W efekcie pracownicy banku przygotowali i dostarczyli pomoc dla 134 rodzin.

W tegorocznej kampanii Szlachetną Paczkę wspierała także platforma zakupowa Allegro oraz operator logistyczny InPost we wspólnej akcji „Każda paczka może być szlachetna!”. Użytkownicy Allegro mogą dodać do swojego koszyka cegiełkę na rzecz programu, a decydując się na szybki odbiór z paczkomatu InPost, dodatkowo wspierać Paczkę wpłatą od operatora.

Jednym z partnerów głównych tegorocznej kampanii była także sieć sklepów Biedronka. Klienci sieci sklepów mogli wspierać Szlachetną Paczkę każdego dnia, kupując specjalnie oznaczone produkty, z których część dochodów została przeznaczana na rzecz Szlachetnej Paczki. Równolegle, wraz z Fundacją Biedronki, stworzyliśmy poradnik przeznaczony dla opiekunów osób starszych Pomagam Seniorowi. Zarówno z publikacji, jak i szkoleń online można skorzystać na dedykowanej stronie: www.pomagamseniorowi.pl.

W grudniu uruchomiona została także aplikacja Szlachetnej Paczki, dostępna w sklepach google play i AppStore. Robiąc codzienne zakupy za jej pośrednictwem, można bez ponoszenia dodatkowych kosztów wspierać Szlachetną Paczkę – przez cały rok.

Comments

comments

37
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...