Szkolny serial na TikToku dla Allegro od LiquidThread
Szkolny serial na TikToku dla Allegro od LiquidThread
Marka Allegro w ramach działań Back2School stworzyła z influencerami mini serial na TikToku. To pierwszy taki format na tym kanale na rynku polskim. Za pomysł i realizację tiktokowego serialu odpowiadała agencja LiquidThread (Publicis Groupe).
Tiktokowy serial „Allegro Back2School” to 18-odcinkowa historia przedstawiająca w zabawny sposób sytuacje, które spotykają uczniów w pierwszych dniach szkoły: brak długopisu, odpytywanie przy tablicy, lektury szkolne, szlabany po pierwszych wywiadówkach itd. Wspólnym wątkiem wszystkich odcinków, dodatkowo budującym napięcie, jest nieobecność jednego z uczniów.
„Zachęceni bardzo dobrymi wynikami naszej kampanii dotyczącej powrotu do szkół na TikToku w zeszłym roku, postanowiliśmy dalej eksplorować niestandardowe, kreatywne formy komunikacji na tej platformie, które w przypadku każdego nowego medium są obowiązkowym uzupełnieniem klasycznych kampanii opartych głównie na płatnym zasięgu czy współpracy z Tiktokerami. Z satysfakcją obserwujemy rezultaty.” – skomentowała Katarzyna Strzelczyk, Brand Social Media Expert w Allegro.
„Wykorzystanie formatu serialowego w wertykalnej formie, który wcześniej nie pojawił się na platformie, było strzałem w dziesiątkę, co widzimy nie tylko po niezwykle zadowalających wyświetleniach, ale również bardzo pozytywnych reakcjach odbiorców. Połączyliśmy wysoką jakość z kreatywnością twórców oraz typowym dla TikToka humorem” – powiedziała Dominika Stryjewska, Communication Specialist w LiquidThread.
Pomysłodawcą serialu była agencja LiquidThread. Odcinki tworzyło 18 twórców – popularnych Tiktokerów, influencerów. Wzięli oni udział w planie filmowym, gdzie zagrali role w krótkich odcinkach. Następnie każdy z nich opublikował po jednym na swoim kanale, w ten sposób powstała cała serialowa historia:
https://www.tiktok.com/@witkowski_/video/6997013941947829510
https://www.tiktok.com/@nataliasisik/video/6997383293272460549
https://www.tiktok.com/@charazinsky/video/6997707340854070533
https://www.tiktok.com/@anielskieskrzydl/video/6998125608303742214
https://www.tiktok.com/@wickedwans/video/6998497807816543494
https://www.tiktok.com/@zuzia_tonicka/video/6998874931735923973
https://www.tiktok.com/@nadjoowa/video/6999230416842444037
https://www.tiktok.com/@domekgames_/video/6999609873952443654
https://www.tiktok.com/@jasperrr55/video/6999924788907068678
https://www.tiktok.com/@famefamilia/video/7000351929415027973
https://www.tiktok.com/@damian_tkaczuk/video/7000723607211101445
https://www.tiktok.com/@marcelinawaniek/video/7001094299374898438
https://www.tiktok.com/@iamwero/video/7001472370149969158
https://www.tiktok.com/@haaipapi/video/7001843311975697670
https://www.tiktok.com/@pysia67/video/7002207256624270597
https://www.tiktok.com/@maliszewskaa/video/7002582908116405509
https://www.tiktok.com/@janstrojny/video/7002922659214363909
https://www.tiktok.com/@michalgala_official/video/7003320719501167878
W niektórych odcinkach pojawili się specjalni goście – znani Tiktokerzy: blogerwojciech, aniaprzy, pokrywqa, warjatradek, linek, YouTuber: Dakann, a nawet Najlepsza Polska Dziennikarka – Monika Laskowska.
Kampania Allegro Back2School miała na celu podnieść świadomość szerokiego wyboru przedmiotów szkolnych na Allegro oraz pokazać jak łatwe jest ich zamówienie. W odcinkach wspominana została usługa Allegro Smart! – programu lojalnościowego Allegro obejmującego m.in. darmowe dostawy. Promocja serialu pojawiła się też na Instagram Stories. Cała seria wygenerowała prawie 35 000 000 wyświetleń organicznych i sponsorowanych.
Kampanię przygotowała agencja LiquidThread (Publicis Groupe) z zespołem Allegro, Tiktokerami i influencerami, za działania paid social odpowiadał Performics (Publicis Groupe). W Publicis Groupe obsługą Allegro w zakresie strategii komunikacji, planowania i zakupu mediów zajmuje się agencja mediowa Starcom.