Święta Wielkanocne przed telewizorem: najchętniej oglądane „M jak Miłość”, „Milionerzy” i „Wiadomości”
Redakcja PR - 18.04.2017Nielsen - co Polacy najchętniej oglądali w święta?
Według badań instytutu Nielsen Audience Measurement, w okresie świąt Wielkanocnych najchętniej oglądanymi programami telewizyjnym były: serial „M jak Miłość”, „Milionerzy” oraz „Wiadomości”. Największe udziały w rynku miały TVN i Polsat. Polacy spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin 18 minut. Na reklamę najwięcej wydał Aflofarm – ponad 16 milionów złotych.
W okresie między 15 a 17 kwietnia w grupie 4+ największą widownię zebrał serial „M jak Miłość” – produkcję Dwójki śledziło 5 milionów widzów. W grupie komercyjnej liderem był TVN – „Milionerów” obejrzało prawie 2 miliony widzów.
Liderem oglądalności spośród stacji telewizyjnych był TVN. Stacja zgromadziła najwięcej widzów zarówno w grupie 4+, jak i komercyjnej 16-49. W komercyjnej grupie widzów TVN pokonał ubiegłorocznego lidera – Polsat.
Na reklamę w święta najwięcej wydał koncern farmaceutyczny Aflofarm. W okresie od 15 do 17 kwietnia firma wydała na reklamy ponad 16 milionów złotych. Drugie miejsce zajął Polkomtel – firma Solorza-Żaka na reklamę poświęciła niemal 7,5 miliona złotych. Wśród czołowych reklamodawców znalazły się także koncerny: Volkswagen, Unilever, Maspex Wadowice i Nestle.
W tym roku Polacy spędzili przed telewizorem w okresie Wielkanocnym więcej czasu niż w ubiegłym – średnio 5 godzin i 18 minut, w porównaniu do 5 godzin i 7 minut z roku ubiegłego.