Świąteczna kampania Visa

Redakcja PR - 13.11.2018
242

Firma zachęca do płatności bezgotówkowych

Ruszyła świąteczna kampania Visa, która przypomina konsumentom, że płatności bezgotówkowe z Visa znacznie ułatwiają codzienne życie, kiedy nawet za drobne zakupy i prezenty świąteczne można płacić szybko, łatwo i bezpiecznie. Jednocześnie płatności bezgotówkowe są akceptowane w setkach tysięcy miejsc w Polsce. Ogólnopolska kampania Visa obejmuje telewizyjne spoty reklamowe, działania w internecie oraz w mediach społecznościowych o szerokim zasięgu, a także współpracę ze znanymi influencerami.

„Okres przedświąteczny to najbardziej intensywny czas zakupowy w roku. To doskonały moment, by w przyjazny sposób przypomnieć konsumentom, że z Visa można płacić niemal w każdej sytuacji . Szybko i wygodnie zapłacimy kartą, smartfonem czy urządzeniem ubieralnym nie tylko za prezenty dla najbliższych, ale też za najdrobniejsze rzeczy: produkty na świąteczny stół, ozdoby na choinkę czy gorącą czekoladę podczas spaceru z najbliższymi. Chcemy, aby z Visa można było zapłacić w jak największej liczbie sklepów i punktów usługowych, dlatego dynamicznie rozwijamy sieć akceptacji płatności cyfrowych w Polsce” – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa.

Popularyzacja płatności bezgotówkowych to zjawisko globalne. W Polsce, mimo że ich wdrożenie rozpoczęło się 30 lat później niż w niektórych częściach świata, innowacje płatnicze rozwijają się w bardzo szybkim tempie. W dużej części stymulowane jest to przez samych konsumentów, którzy oczekują możliwości dokonania bezpiecznych i wygodnych zakupów oraz płatności z poziomu różnych urządzeń, zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Z badania, przeprowadzonego w ubiegłym roku na zlecenie Visa, wynika, że ponad 70% ankietowanych przynajmniej raz w życiu korzystało z płatności cyfrowych. Przy większych zakupach odsetek płacących bezgotówkowo wyraźnie rośnie, natomiast to nadal monety i banknoty dominują przy transakcjach o małej wartości tj. do 10 zł. W Polsce, celem Visa jest odwrócenie obecnych proporcji płatności gotówkowych względem bezgotówkowych tak, aby na rynku dominował pieniądz cyfrowy. W samej Warszawie taka zmiana mogłaby przynieść konsumentom korzyść w wysokości 0,2 mld dolarów, co w ciągu 15 lat oznaczałoby wzrost zatrudnienia o 1,4 proc*.

„Kontynuujemy naszą działalność edukacyjną w celu popularyzacji płatności bezgotówkowych wśród konsumentów. Przypominamy im, że warto zrezygnować z płatności gotówką i wybrać szybkość i wygodę, jaką zapewniają karty zbliżeniowe i nowe metody płatności” – dodaje Katarzyna Jezierska.

Kampania Visa potrwa do 27 grudnia b.r. Na jej potrzeby przygotowano 15- i 30-sekundowe spoty reklamowe. Główny bohater reklamy czuje atmosferę zbliżających się świąt, niesie gwiazdę i śpieszy się. Robienie przedświątecznych zakupów jest dla niego łatwe i wygodne, ponieważ nawet za najdrobniejsze sprawunki może zapłacić z Visa. Reklamy będą emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Towarzyszą im działania w internecie oraz w mediach społecznościowych, a także współpraca ze znanymi influencerami.

 

 

Za opracowanie kreacji kampanii oraz produkcję spotów reklamowych odpowiada pierwszy raz występująca pod szyldem Power of 1: agencja Saatchi & Saatchi IS, natomiast strategią, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.

 

* Badanie „Miasta bezgotówkowe – korzyści z płatności cyfrowych”, Visa, 2017 r.

Comments

comments

242
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...