„Świat Bez Odpadów” – współpraca Coca Coli i Zwolnionych z Teorii

Redakcja PR - 12.12.2018
239

Konkurs na projekt społeczny dotyczących problemu plastikowych odpadów

Trwa nabór projektów społecznych do Olimpiady Zwolnionych z Teorii, dotyczących problemu plastikowych odpadów w środowisku naturalnym, w ramach ogólnoświatowej kampanii Coca-Cola „Świat Bez Odpadów”. Celem projektów, przygotowywanych przez licealistów i studentów, jest zwiększenie świadomości na temat tego, w jaki sposób można ograniczyć, użyć ponownie lub poddać recyklingowi opakowania wykonane z plastiku. To kolejny krok na drodze do realizacji globalnej ambicji firmy, aby do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

Zwolnieni z Teorii to największa Olimpiada, w której do tej pory ponad 6 tys. uczniów z całej Polski, zrealizowało 1,4 tys. projektów społecznych, które pozytywnie wpłynęły na życie ok. 11 milionów Polaków. Teraz, dzięki inicjatywie Coca-Cola, młodzi ludzie otrzymali szansę przygotowania i zrealizowania projektu na temat plastiku, stając się częścią ogólnoświatowej akcji, a tym samym przyczyniając się do ochrony środowiska. Żeby wziąć udział programie, należy zarejestrować się na stronie internetowej zwolnienizteorii.pl, zebrać zespół i złożyć na platformie projekt do 14 grudnia br.

„Zgodnie z globalną ambicją Coca-Cola do 2030 r. chcemy pomagać zbierać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile odpowiada liczbie sprzedanych przez nas puszek i butelek. Żeby tak się stało, każde opakowanie powinno zostać wyrzucone do odpowiedniego pojemnika na śmieci, a później przetworzone” – mówi Gabriela Bar, manager ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services. – „Świat bez odpadów jest możliwy, jeśli tylko zaczniemy traktować je jak cenne surowce. Dlatego ważna jest edukacja oraz współpraca nas wszystkich: producentów, konsumentów i samorządów lokalnych” – dodaje.

Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni laboratoriami przyszłości, w skład których wchodzą: drukarki 3D, programowalne roboty edukacyjne oraz filamenty wyprodukowane z recyklowanego PETa. Nagrody zostaną ufundowane przez Coca-Cola i startup Skriware, który w duchu edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics) pomaga rozwijać kompetencje, takie jak modelowanie 3D, programowanie czy robotyka. Nagrodzone zespoły projektowe będą mogły zdecydować, do której placówki edukacyjnej (np.: szkoła, dom kultury, miejska biblioteka) w ich mieście trafią pracownie.

Dołączając do Olimpiady Zwolnionych z Teorii i realizując projekt społeczny, uczniowie i studenci zyskują też niezwykle cenne umiejętności, potrzebne w przyszłym życiu zawodowym: poprzez twórcze podejście do tematu stale rosnącej ilości odpadów na świecie, poznają metody kreatywnego rozwiązywania problemów, nauczą się też tworzyć skuteczny i wiarygodny przekaz, wpływający na zmianę zachowań i budowanie wśród odbiorców postawy prośrodowiskowej. Dodatkowo, korzystając z doświadczenia Skriware – kreatywnego startupu edukacyjnego – dowiedzą się, jak wypromować swój pomysł w social mediach.

„Temat ochrony środowiska, w szczególności recykling plastiku, to dla Skriware bardzo istotna kwestia. Nie bez powodu wspólnie z Coca-Cola zwracamy się bezpośrednio do młodych, chcących zaangażować się społecznie ludzi. Naszym celem jest popularyzacja edukacji w obszarze ekologii i kształtowanie postawy prośrodowiskowej w duchu STEAM” – podkreśla Karol Górnowicz, CEO Skriware.

Każdy, kto ukończy swój projekt, zostaje finalistą Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Najlepsze zespoły w Polsce, rywalizują o “Wilki” – nagrody, które podczas Wielkiego Finału, wręczają przedstawiciele najwyższych władz państwowych i prezesów największych firm. Za realizację projektu każdy uczeń otrzymuje też międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami stworzony z Project Management Institute R.E.P. Zyskać mogą też szkoły – Social Wolves, organizator Olimpiady, wspólnie z Rzeczpospolitą publikują Ranking Szkół Kompetencji Przyszłości, doceniając te szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów.

Comments

comments

239
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...