Stuart Burton, Veronica Bielik i Wojciech Szaniawski tworzą Spotlight – agencję influencer marketingu

Informacja Prasowa - 25.04.2019
51

Stuart Burton, Veronica Bielik i Wojciech Szaniawski tworzą Spotlight - agencję influencer marketingu

Topowi polscy influencerzy – Stuart Burton i Veronica Bielik, razem z Wojciechem Szaniawskim, właścicielem kilku agencji marketingowych, utworzyli Spotlight Agency. Firma będzie odpowiadała za management najpopularniejszych twórców internetowych i artystów oraz kreację kampanii marketingowych.

Stuart Burton, znany jako “Stuu”, jeden z najbardziej rozpoznawalnych Youtuberów w kraju (jego kanał subskrybuje 3,9 mln osób), oraz Veronica Bielik – blogerka podróżnicza i druga najpopularniejsza Polka na Instagramie (1,8 mln obserwujących), wyszli z inicjatywą utworzenia agencji influencer marketingu i połączyli siły z Wojciechem Szaniawskim, właścicielem m.in. Arskomu i SportBrokers.

Przez wiele lat jako czołowy Youtuber obserwowałem w wielu agencjach te same, powtarzające się błędy. Wraz z Veroniką Bielik, która ma podobne doświadczenia jako influencerka, oraz Wojtkiem Szaniawskim, posiadającym ogromne doświadczenie w marketingu, stworzyliśmy agencję, jakiej na polskim rynku bardzo brakowało – nie tylko dbającej o interes klienta, ale przede wszystkim – o influencerów– wyjaśnia Stuart Burton.

Stuart w Spotlight zajmuje się zarządzaniem zespołem i dbaniem o jakość realizowanych kampanii, a Wojciech Szaniawski dba o stronę biznesową agencji. Veronica Bielik ma już na koncie kilka kampanii dla marek globalnych i będzie odpowiadała za rozwój agencji na rynkach zagranicznych.

Prezesem Spotlight Agency został Rafał Romaniuk, który pozostaje także CEO Arskomu i SportBrokers. Wcześniej, przez 7 lat pracował w Grupie Onet-RAS Polska.

Influencer marketingiem zajmowaliśmy się już w Arskomie i SportBrokers. Wierzymy w siłę twórców, którzy stali się „nowymi wydawcami” i, co najmniej, równorzędnym graczem dla tradycyjnych mediów, dlatego zdecydowaliśmy się powołać odrębną spółkę, specjalizującą się w tej dziedzinie– mówi Rafał Romaniuk.

Za operacyjne zarządzanie agencją odpowiedzialna jest partner zarządzająca, Olivia Drost, od pół roku związana z grupą Arskom, a wcześniej dziennikarka m.in. Onetu, CNN i szef strategii medialnej LSE Polish Business Society. W Spotlight pracują zarówno zatrudnieni w Arskom (kilkanaście osób we wspólnych działach prawnym, administracja, księgowość) oraz zespół dedykowany obsłudze influencerów i planowaniu kampanii: strategy manager, influencer managerzy, junior account managerzy i współpracownicy zewnętrzni.

Spotlight Agency współpracuje z największymi influencerami w Polsce, m.in. Marysią Jeleniewską (6,3 mln fanów na TikToku), Kingą Sawczuk (4,6 mln fanów na TikToku), Radkiem Pestką (zwycięzcą 5. edycji TopModel), Marcinem Dubielem (YouTuberem) i artystami Sony Music Poland, m.in. Anią Dąbrowską i Darią Zawiałow. Od lutego agencja zrealizowała już kampanie dla takich marek jak PLAY, Puma i Fanta.

Comments

comments

51
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...