Stevie Awards dla programu niemarnowania żywności Tesco
Tesco zostało laureatem 16. edycji konkursu International Business Awards w kategorii „Corporate Social Responsibility Program of the Year – in Europe”. Sieć handlowa została wyróżniona srebrem za kampanię przeciw marnowaniu jedzenia. W ciągu ostatnich dwóch lat Tesco otrzymało 8 nagród i wyróżnień za działania w ramach zrównoważonego rozwoju.
Jury konkursowe doceniło realizowane przez Tesco w Europie Środkowej działania przeciw marnowaniu żywności
Kampania Tesco znalazło się w towarzystwie najlepszych projektów firm i organizacji z 74 państw z całego świata, wybranych z ponad 4 000 zgłoszeń. Laureaci Stevie Awards zostali wyłonieni w 16 kategoriach w trakcie trzymiesięcznego głosowania Jury, złożonego z międzynarodowych specjalistów i ekspertów branżowych. Przyznawane już po raz szesnasty International Business Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienia w międzynarodowym świecie biznesu. Statuetki Stevie były wręczane laureatom konkursu podczas gali w Wiedniu, która odbyła się 19 października br.
Walka z marnowaniem żywności na wielu płaszczyznach
Tesco od lat prowadzi zintegrowane działania mające na celu zmniejszenie skali marnowania żywności. Poczynając od poprawy procesów prognozowania i zamawiania produktów do sklepów, poprzez rezygnację z promocji „2 w cenie 1”w kategorii warzyw i owoców i wprowadzenie oferty Perfectly Imperfect –nieidealnych warzyw i owoców, po rozwinięty i regularny program przekazywania nadwyżek żywności ze sklepów. Całościowe spojrzenie na problem marnowania żywności obejmuje też pracę z dostawcami oraz edukowanie pracowników, klientów, i dzieci.
Nagroda to zawsze miły akcent doceniający codzienną pracę. Wyróżnienie Stevie Awards to efekt zaangażowania tysięcy osób w walkę z marnowaniem , wśród których na szczególne wyróżnienie zasługują pracownicy Tesco. Dziękujemy – dodaje Daria Kulińska, Dyrektor ds. Komunikacji Tesco w Polsce.
W Polsce Tesco jest blisko osiągnięcia celu redukcji skali marnowania o połowę, na długo przed granicą 2030 roku wyznaczoną w Celach Zrównoważonego Rozwoju.
Działania na wielu obszarach
W ramach strategii firmy – Little Helps Plan – opierającej się na trzech filarach: ludzie, produkty i miejsca, prowadzone są działania, które bezpośrednio kreują pozytywne zmiany w otoczeniu. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności, wspieranie lokalnych społeczności, poprawa zdrowia czy dostarczanie przyjaznych środowisku, wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach to jedne z kluczowych priorytetów sieci. Strategia Pomocnych Gestów motywuje do budowania firmy, w której wszyscy pracownicy traktowani są równo, klienci podejmują zdrowsze decyzje zakupowe i cieszą się ze zrównoważonych produktów w przystępnej cenie.
Więcej informacji o strategii CSR-owej Tesco można znaleźć w raporcie.