Siła medialna miast wojewódzkich – z raportu PRESS-SERVICE

Jerzy Ciszewski - 28.04.2016
112

PRESS-SERVICE - Warszawa nie ma sobie równych, Kraków najczęściej w tytułach

INFORMACJA PRASOWA

Siła medialna miast wojewódzkich

Od początku roku do końca marca na temat stolic województw opublikowano w sumie prawie 2 mln informacji. Wartość promocji miast w mediach wyrażona ekwiwalentem reklamowym wyniosła 10,3 mld złotych – wynika z cyklicznego raportu „Stolice Regionów” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

O liderach zestawienia – Warszawie i Krakowie w I kwartale 2016 r. pojawiło się jeszcze więcej doniesień medialnych niż w ostatnich trzech miesiącach 2015 r. Wzrost zainteresowania stolicą obejmował dodatkowych 13 tys. publikacji. Natomiast w przypadku głównego miasta województwa małopolskiego zmiana dotyczyła 9 tys. materiałów. W TOP 3 najpopularniejszych stolic regionów znalazł się także Poznań z wynikiem 194,6 tys. doniesień medialnych, a tuż za podium uplasowały się Wrocław (166,4 tys. publikacji), Gdańsk (129,6 tys.), Łódź (119,3 tys.), Katowice (100 tys.) i Szczecin (77,1 tys.).

Najrzadziej dziennikarze pisali o Gorzowie Wlkp. W ciągu 3 miesięcy w nawiązaniu do miasta ukazało się zaledwie 20,6 tys. doniesień medialnych.

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

wykres_1_-_stolice_regionow

Siła medialna miast wojewódzkich

Warszawa nie ma sobie równych

Stolica województwa mazowieckiego została liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Potencjalna liczba kontaktów odbiorców z materiałami na temat stolicy mogła wynieść aż 273 miliardy. Warszawa dominowała także w publikacjach na pierwszych stronach gazet.

Miasto pojawiało się głównie w gazetach: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa”, a także na portalach: Stooq.com, Finanse.wp.pl oraz Bankier.pl. Z kolei w przypadku radia prym wiodły stacje: Polskie Radio Program 1, Radio TOK FM oraz Polskie Radio Program 3, a w telewizji informacje o Warszawie najczęściej można było zobaczyć w Polsat News, TVP3 Warszawa i TVP Info.

 

Wykres 2.  Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

wykres_2_-stolice_regionow

Siła medialna miast wojewódzkich

– Stolica po raz kolejny zdeklasowała pozostałe miasta. W co czwartej publikacji dziennikarze wzmiankowali właśnie Warszawę. Miasto najbardziej zyskało także pod względem promocyjnym – ekwiwalent reklamowy wyniósł 2,9 mld złotych – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Kraków najczęściej w tytułach

W tytułach publikacji prasowych i internetowych dziennikarze najczęściej wymieniali Kraków (972 materiały), a następnie Warszawę (859) i Poznań (685). Na kolejnych miejscach znalazły się miasta: Poznań, Gdańsk, Łódź i Kielce.

Wykres 3.  Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet)

wykres_3_-_stolice_regionow

Siła medialna miast wojewódzkich

 

 

Pełny raport „Stolice Regionów”, I kwartał

 PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
[email protected]

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Comments

comments

112
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...