Siedem wyzwań dla miasta, siedem wyzwań dla regionu. Plebiscyt dla czytelników „Gazety Wyborczej” 

Informacja Prasowa - 26.03.2021
257

Siedem wyzwań dla miasta, siedem wyzwań dla regionu. Plebiscyt dla czytelników „Gazety Wyborczej” 

Siedem wyzwań dla miasta, siedem wyzwań dla regionu. Plebiscyt dla czytelników „Gazety Wyborczej” 

Już po raz drugi „Gazeta Wyborcza” organizuje plebiscyt, który będzie okazją do rozmowy o działaniach polskich samorządów. Tym razem redakcja zachęca czytelników do wskazania największych wyzwań stojących przez miastami i regionami. Akcja „Supermiasta i Superregiony 2040” rozpoczyna się w piątek, 26 marca 2021 r. A we wtorek, 30 marca ukaże się kolejne wydanie specjalnego magazynu „Supermiasta i Superregiony”.  

Plebiscyt „Supermiasta i Superregiony 2040” 

Pierwsza edycja „Supermiast”, zrealizowana w 2020 r., była podsumowaniem 30 lat działalności samorządów. „Gazeta Wyborcza” wspólnie z czytelnikami wskazała ich największe osiągnięcia. Teraz czas na podróż w przyszłość. W jakim kierunku powinny rozwijać się polskie miasta i regiony? Na co postawić przede wszystkim – na rozwój gospodarki, kultury, zmiany w edukacji czy może tworzenie nowoczesnej infrastruktury?

Odpowiedzi na te pytania redakcja będzie szukać z czytelnikami, samorządowcami, aktywistami i autorytetami naukowymi. Do 6 kwietnia br. wszystkie redakcje lokalne „Gazety Wyborczej” zbierają propozycje wyzwań dla 41 miast i regionów.

16 kwietnia w miejskich serwisach Wyborcza.pl rozpocznie się głosowanie, które potrwa do 3 maja. Listę siedmiu wyzwań dla poszczególnych miast i siedmiu dla poszczególnych regionów ogłoszona zostanie 7 maja. Zaś na 25 maja planowana jest uroczysta gala podsumowująca całą akcję „Supermiasta i Superregiony 2040”.

Studio „Supermiasta TV” i magazyn „Supermiasta i Superregiony” 

We wtorek, 30 marca br. wraz z „Gazetą Wyborczą” ukaże się kolejne wydanie magazynu „Supermiasta i Superregiony”. Dziennikarze zastanowią się w nim nad definicją „miasta szczęśliwego” i opiszą konsekwencje zmian demograficznych. W artykułach mowa będzie też o międzymiastowej mobilności i podejmowanych przez miasta działaniach antydyskryminacyjnych. Ponadto na łamach magazynu ukażą się eseje: Marka Prawdy, stałego przedstawiciela RP przy Komisji Europejskiej („Czy istnieje wspólna wizja europejskiego miasta przyszłości?”) oraz prof. Pawła Kubickiego („Jaka będzie rola ruchów miejskich, starych partii i lokalnych liderów”). O tym, jak ważne są regiony i jaka jest ich rola w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych, opowie marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik.

Premierze wydania „Supermiasta i Superregiony” towarzyszyć będzie prowadzone na żywo spotkanie z cyklu „Studio Supermiasta” dostępne na Wyborcza.pl i na Facebook.com/Wyborcza. W dyskusji online wezmą udział marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik, zastępczyni prezydenta Warszawy Renata Kaznowska, prezydent Radomia Radosław Witkowski, prezydent Płocka Andrzej Nowakowski,. Redakcja zaprasza na wydarzenie już we wtorek, 30 marca, o godz. 11:00. Spotkanie w ramach akcji „Supermiasta i Superregiony” poprowadzi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych dziennika.

fot. Franciszek Mazur, Patryk Ogorza³ek, Jakub Porzycki, Wojtek Habdas, Jakub Orechowski, £ukasz G³owala, Cezary Aszkielowicz, Grzegorz Skowronek, Krzysztof Æwik, Roman Bosiacki, Robert Robaszewski, Tomasz Nies³uchowski, Tomasz Stañczak, Grzegorz Celejewski, Mikolaj Kuras, Andrzej Michalik, Anna Kraœko, Piotr Skórnicki / Agencja Gazeta, Schutterstock [2]

Comments

comments

257
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...