Saatchi & Saatchi z globalną kampanią dla XTB z José Mourinho
Saatchi & Saatchi z globalną kampanią dla XTB z José Mourinho
Wystartowała globalna kampania brokera finansowego XTB z nowym ambasadorem marki, legendarnym trenerem piłkarskim: José Mourinho. Za międzynarodową kampanię odpowiada agencja Saatchi & Saatchi.
Inwestowanie wymaga opracowania strategii: analizy wykresów, przewidywania ruchów przeciwnika i taktycznych zagrań. O tym, jak to robić w nowej kampanii XTB, opowiada José Mourinho, nowy ambasador marki, legenda świata piłkarskiego.
Kampania prowadzona jest pod hasłem „Be like José” i odwołuje się do wieloletniego strategicznego doświadczenia José Mourinho, który w ciągu swojej trenerskiej kariery wielokrotnie sięgał po najważniejsze piłkarskie trofea z najbardziej znanymi drużynami na świecie.
XTB to jeden z największych brokerów online na świecie. Firma działa na kilkunastu rynkach (Europa, Ameryka Południowa, Azja), posiada własną platformę inwestycyjną xStation oraz bogaty pakiet usług dodanych. W swojej ofercie ma prawdziwe akcje i fundusze ETF, kontrakty na różnice (CFD) na: instrumenty walutowe (forex), surowce, indeksy, akcje, oraz kryptowaluty. W trakcie 16 lat funkcjonowania na rynku, zaufało jej już ponad 200 000 klientów z całego świata. Działalność XTB jest regulowana przez 4 regulatorów finansowych.
Spot jest już dostępny w serwisie YouTube pod adresem:
https://www.youtube.com/watch?v=ZRFXyN_LzOw&ab_channel=XTBPolska
W ramach działań przygotowano spoty, kampanię digital i ATL, które będą adaptowane na kilkanaście rynków, na których działa XTB. Spot powstawał w Warszawie i Londynie. Działania wystartowały 5 października. Strategię opracował zespół marketingu XTB, a za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Dobro, a wyreżyserował go Michał Sablińki. Za działania z nowym ambasadorem XTB odpowiada agencja CAA.
Nową, globalną kampanię XTB kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych inwestowaniem. Chcemy pokazać, że każdy może być jak José Mourinho i dzięki narzędziom oferowanym przez XTB odnieść sukces w inwestycjach, tak jak José w świecie piłki nożnej. Kampania wizerunkowa ‘Be like José’ jest częścią globalnej strategii, w której kładziemy nacisk na zwiększenie rozpoznawalności brandu XTB na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. Jednocześnie ruszamy z nową rewolucyjną ofertą akcyjną, umożliwiając naszym klientom handel akcjami z 16 światowych giełd całkowicie bez prowizji do 100 000 euro obrotu. Wierzymy, że dzięki tym działaniom demokratyzujemy rynek finansowy w Polsce i na świecie – powiedziała Oliwia Szymczak, Head of Global Marketing w XTB.
Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze startu kampanii, nad którą wspólnie pracowaliśmy od kilku miesięcy. Ta kampania to świetny przykład tego, jak Agencja Kreatywna potrafi wpasować się ideą kreatywną w strategię marki. Idea kreatywna „Be like José” stanie się naszą globalna platformą komunikacji w najbliższym czasie, dzięki czemu osiągamy przekaz marketingowy, który będzie silnie rezonował w szerokiej grupie odbiorców. Tą kampanią chcemy jeszcze mocniej zaznaczyć naszą ugruntowaną pozycję na globalnym rynku oraz dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców – powiedział Szymon Szymański, Deputy Marketing Director w XTB.
Tak wspaniały i wymagający Klient, taka gwiazda jak José i tak profesjonalna ekipa produkcyjna – to już brzmi jak spełnienie marzeń agencji reklamowej. Jeśli dodasz do tego produkcję w Warszawie i Londynie w czasie pandemii to ten projekt można podsumować tylko w jeden sposób: The special one! – Rafał Ryś, Associate Creative Director w Saatchi & Saatchi
Zespół:
Klient: XTB I Omar Arnaout, Oliwia Szymczak, Szymon Szymański
Starring: José Mourinho I CAA
Agencja: Saatchi & Saatchi
Kreacja: Rafał Ryś, Anna Pisarska, Piotr Młynek
Client Service: Magda Kantorowicz
Produkcja: Saatchi&Saatchi: Marta Gierej, Magda Barszcz
Reżyseria: Michał Sabliński
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk,
Scenografia: Marcin Płaszczyk
Kostiumy: Małgorzata Karpiuk
Make up artist: Pola Guźlińska
Montaż: Konrad Styczeń
Muzyka: ‚Triumphant feat. Randy Gist’ by Sonnet Simmons
Produkcja: DOBRO | Piotr Sójka, Piotr Tałaj, Agnieszka Gudzak, Adrian Jasion
Postprodukcja obrazu: TELEVISOR
Postprodukcja dźwięku: Ztudio&Burza
Fotograf: Łukasz Pęcak