Rynek reklamy w górę o blisko 5 proc.

Informacja Prasowa - 21.06.2018
212

Rynek reklamy w górę o blisko 5 proc.

Rynek reklamy w Polsce wzrośnie w tym roku o 4,9 proc., wynika z prognoz Magny. Jego wartość wyniesie 10,3 mld zł.

Z szacunków analityków Magny wynika, że rynek reklamy w Polsce wzrośnie w 2018 r. o 4,9 proc. w stosunku do 2017 r. i wyniesie 10,3 mld zł. Według prognoz największy wpływ na wartości rynku reklamowego ma obecnie dynamika wzrostu PKB w Polsce, która w tym roku szacowana jest na poziomie 5,2 proc. (w stosunku do 6,7 proc. w ub.r.).

Największą dynamikę wzrostu odnotuje segment reklamy internetowej, który zanotuje poprawę na poziomie 12,7 proc. w stosunku do 2017 r. – Rynek reklamy internetowej rośnie dzięki rozwojowi platform VOD. Źródłami wzrostu są również e-commerce oraz reklama programatyczna, mimo obaw związanych z RODO. Wzrost PKB i wynagrodzeń oraz ciągły rozwój internetu mobilnego także przyczynił się do lepszej dynamiki na rynku reklamowym – mówi Anna Gruszka, członek zarządu MAGNA Global Polska i Chief Digital Officer w IPG Mediabrands

Z pozostałych mediów tylko radio odnotuje wzrost wydatków reklamowych (o 2 proc.). Kategoria reklamy telewizyjnej i OOH będzie stabilna lub odnotuje lekki spadek. Prasa nadal będzie medium o zmniejszających się inwestycjach reklamowych. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, jak szacują specjaliści Magny, nie będą miały istotnego wpływu na branżę reklamową w ujęciu rocznym, choć w krótkoterminowej perspektywie mogą poprawić jej wyniki.

Polska, razem z Rosją, Czechami i Turcją, reprezentuje 75 proc. wydatków reklamowych w regionie CEE. Dynamika rynku reklamowego w obszarze CEE wyniesie w tym roku 9,2 proc. Cały region będzie przez najbliżej kilka lat notował kilkuprocentową dynamikę wzrostu, aby w 2022 r. osiągnąć wartość 24,3 mld dol.

Comments

comments

212
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...