RTB House: Deep Learning pozwoli lepiej oszacować potencjał zakupowy internautów

Informacja Prasowa - 24.10.2016
10

RTB House stworzyła model analityczny oparty na deep learningu

RTB House, polska firma technologiczna specjalizująca się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, stworzyła nowy model analityczny oparty na deep learningu – obecnie jednym z najbardziej obiecujących obszarów badań nad sztuczną inteligencją. Algorytm posłuży do jeszcze lepszego szacowania potencjału konwersji w kampaniach retargetingowych.

Internauci odwiedzając strony www podejmują setki aktywności, a model stworzony przez RTB House wykorzystuje deep learning (metodę, w ramach której systemy komputerowe analizują ogromne ilości danych, a na tej podstawie rozpoznają wzory, obiekty oraz inne elementy) do identyfikacji każdego z tych kroków, a w efekcie do dokładnego określenia postaw, intencji i zamiarów użytkowników.

Wdrożona przez RTB House technologia bazuje na strukturach matematycznych, inspirowanych biologiczną aktywnością neuronów w ludzkim mózgu. Algorytmy badające współczynnik konwersji zbierają i interpretują nie tylko dane dotyczące klikalności poszczególnych reklam, ale uwzględniają również informacje na temat sposobu przeglądania ofert, wyświetlanych kategorii, metody finalizacji transakcji, a także preferowanych taktyk wyszukiwania produktów. Wszystkie zmienne analizowane są automatycznie, bez ingerencji ze strony człowieka.

Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer RTB House, zauważa, że prognozy konwersji odgrywają kluczową rolę w kontekście reklamy internetowej.

Żyjemy w świecie, w którym big data to niekończący się strumień informacji między innymi o użytkownikach internetu. Zrozumienie potrzeb i postaw poszczególnych konsumentów jest kluczem do sukcesu każdego reklamodawcy. Wykorzystując możliwości najnowszych technologii, stworzyliśmy algorytm, który pozwala dokładnie przewidzieć zachowanie danego internauty, jego zakupowe preferencje. Wszystkie te elementy sprawiają, że nasze personalizowane reklamy są jeszcze precyzyjniej dobierane – podsumowuje Romański.

Innowacyjność tego rozwiązania została doceniona m.in. przez organizatorów International Conference on Machine Learning w Nowym Jorku. To największa międzynarodowa konferencja naukowa poświęcona zagadnieniu uczenia maszynowego, w tym praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Przedstawiciele RTB House wygłosili w czerwcu referat podczas sesji warsztatowej obok takich firm jak: Google, Facebook czy Microsoft.

Comments

comments

10
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...