Reklama syropu Paola oburzyła internautów

Piotr Rogacki - 31.07.2017
266

Reklama syropu Paola oburzyła internautów

Komisja Etyki Reklamy otrzymała skargi, że reklama, w której występują dzieci zawiera podtekst alkoholowy.

Spot pokazuję małego chłopca wręczającego swojej koleżance w podobnym wieku pewien nietypowy prezent. „Flaszeczkę” syropu zapakowaną w taki sposób, iż kojarzyć się może z trunkiem wysokoprocentowym. Na widok tego prezentu mama chłopca natychmiast wyrywa mu to z rąk i rozpakowuje, kiedy widzi, że zawartością butelki jest syrop malinowy, na jej twarz  wraca uśmiech.

 „Oswaja dzieci z okolicznościowym, ‚imprezowym piciem’ mocnego alkoholu. Jest to alkoholizacja dzieci – napisano w jednej ze skarg. 

Producent syropu zaprzecza temu, że reklama promuje spożywanie i kupno napojów alkoholowych. Komisja Etyki Reklamy mimo to uznała, że reklama jest nieetyczna. Posługująca się podtekstem alkoholowym na co wskazuje reakcja mamy chłopca , która obawiała się, że jej syn sprezentował koleżance napój wysokoprocentowy. KER za argument podało również chowanie przez chłopca prezentu pod ubraniem. Co pokazuje, iż reklama syropu Paola nie jest etyczna. 

Comments

comments

266
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...