Reakcja branży turystycznej na rosnący popyt pod lupą programu CNN „Marketplace Europe”

Informacja Prasowa - 19.07.2022
229

CNN, „Marketplace Europe”

Reakcja branży turystycznej na rosnący popyt pod lupą programu CNN „Marketplace Europe”

W najnowszym odcinku „Marketplace Europe” Nina dos Santos, Jim Bittermann i Anna Stewart pokazują, jak branża turystyczna w Europie szuka sposobów na poradzenie sobie z rosnącym popytem po dwóch latach pandemicznego przestoju.

Nina dos Santos rozmawia z dyrektorem generalnym Eurostar Jacquesem Damasem na stacji St. Pancras International w Londynie o wzmożonym zainteresowaniu podróżami. „Wzrost był bardzo, bardzo gwałtowny. Widać apetyt na podróżowanie. I nawet tego lata popyt wynosi prawie 100 proc. wartości sprzed pandemii” – mówi Damas.

Damas porusza również temat „rodziny” Eurostar oraz jak firma radziła sobie podczas pandemii. „Pomimo tego, że sytuacja gospodarcza była bardzo trudna, nie chciałem zwalniać pracowników operacyjnych. Nie zwolniono więc żadnego maszynisty, żadnego kierownika pociągu. Tym samym utrzymaliśmy maksimum zasobów, więc w Eurostar jesteśmy naprawdę wyjątkowo silni. Jestem dumny z tych starań” – dodaje.

Prezes Eurostar optymistycznie patrzy w przyszłość, a w rozmowie z dos Santos przyznaje: „Wszyscy skupiają się na jednym aspekcie, którym jest zaspokojenie oczekiwań klientów. Obecnie mamy do czynienia z dużym zapotrzebowaniem, które może być szczególne dla tego sezonu wakacyjnego, pierwszego po dwóch latach przestoju. Zauważamy również szereg innych pozytywnych i trwałych tendencji rozwojowych”.

We francuskiej miejscowości Saint-Jean-Cap-Ferrat Bittermann bada nowy trend „podróży z zemsty” (ang. revenge tourism), które są chęcią odwetu za dwa lata pandemii. Rozmawia z turystami, biwakowiczami, właścicielami restauracji i kierownikami hoteli, którzy opisują, jak boom turystyczny dotyka ich samych. Burmistrz Jean-François Dieterich przyznaje, że popyt w tym roku jest dla regionu olbrzymi. „Jest o wiele lepiej niż w 2018 roku. Co jest bardzo dobre dla sklepów, dla restauracji, dla hoteli – które są zapełnione” – mówi.

CNN dostrzega również, jak sankcje nałożone na Rosję po inwazji na Ukrainę wpływają na destynacje wakacyjne Rosjan. Bruno Mercadal, menadżer hotelu Royal-Riviera mówi Bittermannowi, że zarówno rosyjscy turyści, jak i stali mieszkańcy zniknęli z okolicy. Opowiada również, jak jedna z rodzin, która zatrzymała się w hotelu, była zmuszona płacić gotówką, gdy ich karty kredytowe zostały zamrożone.

Na koniec Stewart przekazuje relację z dorocznego światowego szczytu transportu lotniczego Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) w Katarze. Prezesi linii lotniczych, w tym Carsten Spohr z Lufthansy, Guillaume Faury z Airbusa oraz dyrektor generalny IATA Willie Walsh są pełni optymizmu, jeśli chodzi o ożywienie sektora lotniczego.

Faury w rozmowie ze Stewartem mówi: „To rollercoaster, ale zauważamy pewne stałe trendy. Jednym z nich jest naprawdę wysokie zapotrzebowanie na latanie. Gdy tylko pasażerowie widzą, że ograniczenia zostają zniesione, chcą znowu latać. Popyt jest tak duży, że branża może nadrobić zaległości nie tylko na rynkach krajowych, które już w tym momencie są w znacznie lepszym położeniu niż kiedyś, lecz także na arenie międzynarodowej”.

Comments

comments

229
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...