- Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog) – Nie tylko edukuje na temat wirusa, ale również wspiera finansowo. Ponad 300 tys. zł ze sprzedaży jej produktów zostało przekazanych na walkę z koronawirusem.
- Anna i Robert Lewandowscy (@annalewandowskahpba @_rl9) – Małżeństwo przekazało 1 mln euro na pomoc w walce z epidemią koronawirusa.
- Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced) – Jej marka odzieżowa VECLAIM przekazała ponad 2000 maseczek ochronnych personelowi medycznemu najbardziej potrzebujących placówek w Polsce.
- Natalia Maczek (@natalia_maczek) – Jej marka odzieżowa M I S B H V uszyła 5000 maseczek, które zostały przekazane krakowskim szpitalom, a środki zebrane w efekcie sprzedaży drugiej części maseczek trafiły do WHO.
- Agnieszka Trolese (@tasteandtravel_pl) – Regularnie przekazuje najnowsze informacje dotyczące epidemii i pokazuje jak funkcjonować podczas restrykcyjnej kwarantanny. Wraz z rodziną zamieszkuje jedno z włoskich miasteczek nieopodal Wenecji. W początkowej fazie epidemii było to szczególnie cenne źródło informacji.
- Anna Skura (@whatannawears) – Dzięki swojej akcji #wspieramwkryzysie pomogła wielu małym przedsiębiorcom. Choć sama ma obawy co do obecnej sytuacji, stara się być dobrej myśli i podnosi na duchu swoich odbiorców.
- Tomasz Rożek (YT – Nuka. To Lubię) – Jest fizykiem i w swoich filmach przekazuje jasne i rzetelne informacje związane z epidemią, które są poparte naukowo. Obala wiele mitów na temat koronawirusa.
- Agnieszka Wojciechowska (YT – Okiem Chemika) – Pasjonuje się farmacją oraz chemią. W swoich filmach daje praktyczne porady pomagające podnieść poziom bezpieczeństwa w trakcie epidemii.
- Karol Gązwa (@blowek) – Jako pierwszy i dotychczas jedyny YouTuber przeprowadził wywiad z premierem Morawieckim. Wywiad dotyczył epidemii. Dzięki temu już na samym początku rozwoju zagrożenia udało się uzyskać odpowiedzi na wiele kwestii, które trapiły młodych, zaskoczonych wirusem Polaków i pokazać im powagę sytuacji.
- Anna Cykowska (@medicine.italy) – Studentka medycyny. Dba o przepływ rzetelnych faktów w sieci na temat obecnej sytuacji i stara się trafiać przekazem do celebrytów, którzy karmią swoich followersów fałszywymi informacjami o epidemii.
- Kasia Woźniak (@mama.i.stetoskop) – Jest mamą, lekarką oraz prowadzi kanał na You Tube. Udziela na nim odpowiedzi na wiele pytań związanych z epidemią, w oparciu o rzetelną wiedzę medyczną.
- Michał Domaszewski (@michal_domaszewski) – Lekarz rodzinny i YouTuber. Obala mity na temat wirusa, a przy tym stara się rozweselić swoich odbiorców codzienną dawką humoru.
- Łukasz Bok (@lukaszbok_kiks) – Codziennie serwuje porcję świeżych i sprawdzonych informacji z Polski oraz ze świata. Regularnie informuje na temat nowych decyzji rządu, liczby zakażonych oraz wyzdrowiałych oraz o wielu innych zmianach jakie zachodzą w związku z panującą epidemią.
- Agnieszka Ptaszyńska (zaleznawpodrozy.pl) – Jest ogromną wielbicielką Włoch, które zna jak własną kieszeń. W przejmujący sposób relacjonuje na blogu przebieg epidemii w poszczególnych regionach kraju. Szczególnie w początkowej fazie rozwoju epidemii te relacje były pomocne. Pokazywały narastające zagrożenie.
- Michał Sitnik (tabliczni.pl) – Ciekawe spojrzenie na wirusowe zagrożenie z punktu widzenia technologii. Informacje o rozwiązaniach softwareowych i hardwareowych pomagających przeciwdziałaniu epidemii.
- Łukasz Ropczyński (@kierunekwlochy) – Miłośnik Włoch, który codziennie dostarcza swoim odbiorcom najświeższe informacje o tym kraju dotkniętym epidemią, a także przedstawia ciekawe inicjatywy i rozwiązania jakie planuje wprowadzić włoski rząd. Ważne źródło informacji w początkowej fazie rozwoju zagrożenia.
- Łukasz Durajski (doktorekradzi.pl) – Dobrze podane, aktualne informacje na temat epidemii zweryfikowane przez lekarza. Łukasz Durajski obala mity w oparciu o badania i wiedzę medyczną.
- Dorota Chojnowska (alepieknyswiat.pl) – Prowadzi kronikę kwarantanny, w której zapisuje swoje przemyślenia i pokazuje jak radzić sobie z lockdownem.