Raport świąteczny Allegro „Ulubione prezenty Polaków 2016”

Informacja Prasowa - 15.12.2016
192

Jakich prezentów świątecznych szukamy na Allegro?

Blisko połowa Polaków kupi tegoroczne prezenty na Allegro, a prawie 40% planuje większość zakupów prezentowych zrobić w Internecie. Marzymy o drogich, prestiżowych podarunkach. Często kupujemy innym to, co sami chcielibyśmy dostać. Zdecydowanie nie chcemy tzw. prezentów praktycznych. To wnioski z drugiej edycji świątecznego badania „Ulubione prezenty Polaków”. Przedstawiamy również fascynujące statystyki pokazujące, co i jak często kupowane jest na Allegro w okresie grudniowego szczytu zakupowego.

Na przełomie listopada i grudnia baczniej przyglądamy się zwyczajom zakupowym Polaków, żeby lepiej dostosować ofertę do ich wymagań w tym gorącym okresie. Przygotowując tegoroczną edycję badania „Ulubione prezenty Polaków” zapytaliśmy, jakie są ich ulubione prezenty, jakie prezenty faktycznie dostają i jak obdarowują innych. Sprawdziliśmy też, jakich prezentów najczęściej szukają na Allegro.

Najbardziej chcielibyśmy dostawać perfumy (24%), kosmetyki (20%), ebooki i książki (19%) oraz elektronikę: smartfon (16%), smartwatch (13%), tablet (12%). Najczęściej dostajemy perfumy, kosmetyki, ubrania. Nasze marzenia idą trochę dalej: na liście spontanicznie wymienianych pożądanych prezentów jest iPhone, tablet, kluczyki do mercedesa, egzotyczna wycieczka, rower miejski, pierścionek zaręczynowy, kolczyki (najlepiej Kruk albo Apart), motocykl, pieniądze, garnitur czy eleganckie buty. Zdecydowanie nie chcemy dostawać tzw. praktycznych prezentów, słodyczy, ubrań, skarpetek, bielizny, kubków, garnków i alkoholu.

infografika_ulubioneprezentypolakow2016

fot. materiały prasowe

Jakie powinny być prezenty?

Tu jesteśmy zdecydowani:
• prezent musi być dopasowany do osoby, którą obdarowujemy (37%), przemyślany (30%), ale dobrze, żeby był też niespodzianką (30%)
• staramy się indywidualnie dopasować i wybrać prezent (44%)
• dzieci dostaną coś edukacyjnego (46%) i związanego z ich zainteresowaniami (37%)
• 51% z nas uznaje, że dzieciom należy kupować to, czego sobie życzą
• najczęściej bliskim kupimy perfumy (49%), kosmetyki (49%), elektronikę (34%).

Mikołaj musi być

Najwięcej – bo 36% Polaków, którzy tworzą listy wymarzonych prezentów – swoje prezentowe życzenia przekaże w formie listu do św. Mikołaja. Mikołaj przychodzi do 60% polskich domów. W 35% polskich domów ktoś przebiera się za tę postać, by wręczyć prezenty dzieciom! Wierzy w niego aż 75% najmłodszych.

Wydajemy i wspieramy

Wydatki świąteczne raczej nie ulegną większej zmianie. 36% badanych deklaruje, że wyda w tym roku niewiele więcej niż w ubiegłym, ale jeśli już, to najwięcej wydamy na świąteczne prezenty – średnio 50-100 zł na każdy. Aż 61% Polaków wspiera bożonarodzeniowe akcje charytatywne, przede wszystkim Wielką Orkiestrę Świątecznej pomocy (47%) oraz Szlachetną Paczkę (32%).

Cyfrowy świat górą

Najczęściej prezenty kupujemy za pomocą platform zakupowych takich jak Allegro – robi tak aż 46% Polaków. 37% badanych kupuje w Internecie większość prezentów, a mobilnie zdarzyło się zrobić zakupy już 47% z nas! Osoby, które wysyłają świąteczne życzenia, robią to głównie za pomocą SMS-ów (75%). 33% Polaków informuje w mediach społecznościowych, jak spędza święta Bożego Narodzenia – za pomocą statusów i zdjęć.

Czego i jak często szukamy na Allegro?

Jak co roku podsumowaliśmy też świąteczne prezentowe hity, cieszące się rosnącą popularnością na Allegro.

• W tym roku w kategorii Elektronika najczęściej poszukujemy flagowych smartfonów: iPhone 7Samsung Galaxy S7. W ostatnich dniach średnio co 10 minut sprzedawany jest jeden i drugi smartfon. Ale w tym roku pojawił się nowy lider: co 5 minut sprzedaje się jedno urządzenie wchodzącej przebojem na polski rynek chińskiej marki Xiaomi. Urządzeń tej marki allegrowicze szukają średnio 45 tysięcy razy na dobę – prawie ośmiokrotnie częściej niż urządzeń iPhone 7 i ponad osiem razy częściej niż Samsungów Galaxy S7.
• W kategorii Dom i Ogród przede wszystkim kupujemy różne akcesoria kuchenne: co minutę sprzedawanych jest ponad 12 sztuk różnych przyborów kuchennych. W tym roku szczególnie intensywnie szukamy produktów takich marek jak Tefal, Berghoff, Fiskars czy Vileda.
• W kategorii Moda i Galanteria co minutę sprzedaje się średnio 5 portfeli, 6 sukienek, 6 par butów damskich i 7 zegarków. Tegoroczną nowością są przygotowane dla Allegro na wyłączność lub w specjalnej cenie produkty marek: Ochnik, Timex, Samsonite, Puccini, Batycki i VIP Collection.
• W kategorii Dziecko najchętniej kupowane przedmioty to m.in lalki: klienci szukaj ich w wyszukiwarce ponad 63 tysiące razy, a kupują ponad 6 tysięcy lalek na dobę.
• Z kolei w kategorii Zdrowie i Uroda w okresie świątecznym poszukujemy przede wszystkim perfum i wód toaletowych. Męskie sprzedają się w tempie prawie 4,5 tysiąca sztuk na dobę a damskie prawie 22 tys.
• W kategorii Sport co minutę sprzedają się ponad 4 pary nart, jeden pulsometr, a co dwie minuty jedna bieżnia – to najpopularniejsze produkty sportowe w tym roku.
• Koniec roku to także dobry czas dla kategorii Kultura – na grudzień przypada ponad 14% rocznej sprzedaży. Książki i komiksy to produkty wyszukiwane i kupowane najczęściej. Średnio co dwie minuty sprzedaje się jedna książka i bardzo często jest to najnowsza pozycja z serii o Harrym Potterze. Co minutę kupowane są średnio ponad 4 gry na konsole i ponad 3,5 gry na komputery PC. Kupujemy wciąż sporo płyt z muzyką: prawie 5 tysięcy na dobę, a nawet lubimy te starsze – winylowe, których udział w kategorii wynosi aż 29% i stale rośnie.

O badaniu: Raport świąteczny Allegro „Ulubione prezenty Polaków 2016” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute w dniach 19.11.2016 – 22.11.2016. Przy wykorzystaniu ankiet responsywnych CAWI (Computer-Assisted Web Interview) zebrano opinie 1752 internautów. Próba została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania strukturze Polaków w wieku 15 i więcej lat korzystających z Internetu. W analizie wzięliśmy pod uwagę tylko kompletne ankiety. Żeby lepiej opisać i zinterpretować wyniki zrealizowaliśmy również wywiady z ekspertami – socjologami, psychologami i trenerami. Dane dotyczące sprzedaży na Allegro w okresie przedświątecznym w 2016 pochodzą z wewnętrznych statystyk serwisu. Cały raport można pobrać pod TYM LINKIEM.

Comments

comments

192
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...