#RadyNaOdpady – IKEA wspiera projekt m.st. Warszawy nt. segregacji odpadów

Informacja Prasowa - 10.02.2020
35

#RadyNaOdpady – IKEA wspiera projekt m.st. Warszawy nt. segregacji odpadów

W Polsce od 2020 roku należy segregować odpady na pięć frakcji: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, odpady zmieszane oraz bio. Miasto stołeczne Warszawa w kampanii pod hasłem „Rady na Odpady” podpowiada mieszkańcom, jak prawidłowo dzielić odpady. Do akcji informacyjnej przyłącza się także IKEA, oferując rozwiązania i przystępne cenowo produkty do segregacji włączając swoje sklepy i kanały on-line w działania edukacyjne prowadzone przez Urząd m.st. Warszawy.

Miasto st. Warszawa przygotowało na potrzeby kampanii specjalne infografiki ze wskazówkami o zasadach selektywnej zbiórki odpadów. Porady i informacje są przekazywane mieszkańcom m.in. na ekranach w środkach komunikacji miejskiej, ulotkach, w serwisach internetowych i na profilach społecznościowych stolicy. W wyszukiwarce segregujna5.um.warszawa.pl można szybko sprawdzić, do którego kosza należy wyrzucić resztki jedzenia czy puste opakowanie.

Codzienne, nawet niewielkie decyzje wpływają na to, ile produkujemy odpadów, czy wyprodukujemy ich mniej oraz ile z tych surowców będzie można odzyskać. Zebrane szkło, plastik czy papier mogą mieć drugie życie, a recykling zaczyna się w naszym domu. Rolą miasta jest edukacja ekologicznych praktyk, które chronią naturalne środowisko – mówi Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Do warszawskiej inicjatywy przyłącza się IKEA, która w ramach realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, mającej na celu stanie się firmą przyjazną dla ludzi i planety, rozpoczyna od lutego br. kampanię informacyjno-promocyjną w warszawskich sklepach IKEA Targówek, IKEA w Blue City i IKEA Janki, poświęconą zapobieganiu powstawania odpadów (w tym przeciwdziałaniu marnowania żywności) oraz segregacji odpadów na pięć frakcji. Materiały informacyjne pojawią się przy produktach ułatwiających przechowywanie i segregację, na rozmieszczonych w sklepach ekranach dotykowych oraz na stronie internetowej IKEA.

 

„Rady na odpady”

Współpraca m. st. Warszawy i IKEA przy projekcie pod nazwą „Rady na Odpady” zostanie zainaugurowana podczas spotkania prasowego 10 lutego br. w sklepie IKEA Targówek.

W IKEA realizujemy szereg działań z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, która jest dla naszego biznesu celem strategicznym. Wierzymy, że współpraca między podmiotami publicznymi i prywatnymi może nie tylko podnieść rangę wyzwania, jakim jest prawidłowa i skuteczna walka z nadmiarem i zagospodarowaniem odpadów, ale też przyniesie wiele korzyści samym konsumentom – mówi Carolina Garcia Gomez, Prezeska Zarządu i Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

IKEA od wielu lat przekształca biznes w zrównoważonym, cyrkularnym i odnawialnym kierunku. Recykling i odzysk energetyczny ponad 90% własnych odpadów, usługi odbioru zużytych sof i foteli na warszawskim rynku, jak i własne kampanie na temat świadomej konsumpcji, pt. „Przyda się” czy „Na dłużej”, są ważną częścią tego procesu. 1 stycznia 2020 r. IKEA zaprzestała sprzedaży jednorazowych plastikowych produktów wyposażenia domu, jak np. woreczki na lód oraz żywność, worki na śmieci, czy słomki do napojów. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju IKEA „People & Planet Positive”  celem firmy jest, by do 2030 r. 100 proc. materiałów wykorzystywanych w jej produktach było odnawialnych lub pochodziło z recyklingu. Istotnym aspektem oferty komercyjnej IKEA jest wsparcie konsumentów w tworzeniu praktycznych rozwiązań do redukcji i segregacji odpadów w domach i mieszkaniach.

W IKEA znamy wiele sposobów na to, jak pozytywnie wpływać na naszą planetę. Dostrzegamy, że w przypadku tematu odpadów dla wielu naszych klientów jest to na co dzień temat albo zbyt ogólny, albo wymagający zmiany nawyków i budzący obawy o wystarczającą ilość miejsca. Dlatego staramy się podsuwać proste i nowoczesne rozwiązania, dopasowane nawet do najmniejszych czy niełatwych powierzchni – mówi Maria Matyszczak, Zastępczyni Dyrektora Rynku IKEA Janki – mówi Maria Matyszczak, Zastępczyni Dyrektora Rynku IKEA Janki.

Przykładem są pojemniki z pokrywą do sortowania odpadów HÅLLBAR, o różnej pojemności, ze składanym uchwytem, co ułatwia ich ustawianie w szafkach czy szufladach oraz przenoszenie do miejsca składowania odpadów. Pojemniki wykonano z tworzyw sztucznych, pochodzących w min. 20% z recyklingu.

Ograniczaniu odpadów żywnościowych przysłużą się pojemniki z plastiku lub szkła żaroodpornego do przechowywania żywności IKEA 365+. Pojemniki mają trzy rodzaje pokrywek: plastikowe zapinane na szczelne kliknięcie, bambusowe (wersja najbardziej ekologiczna) i silikonowe; mogą stać w lodówkach i zamrażarkach, nadają się do mycia w zmywarkach.

Z kolei dzięki butelce na wodę IKEA 365+ wielokrotnego użytku o poj. 0,5 l możemy znacznie ograniczyć lub całkiem wykluczyć kupowanie wody w plastikowych opakowaniach. Butelka w ramach projektu „Rady na Odpady” będzie promowana w warszawskich sklepach IKEA wspólnie z Warszawską Kranówką.

Comments

comments

35
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...