Publicis Groupe ogłosiła nominacje do zespołu kierowniczego w Europie Środkowo-Wschodniej
Informacja Prasowa - 29.06.2021Publicis Groupe ogłosiła nominacje do zespołu kierowniczego w Europie Środkowo-Wschodniej
Publicis Groupe ogłosiła nominacje do zespołu kierowniczego w Europie Środkowo-Wschodniej
- Tomas Lauko został powołany na stanowisko Chief Executive Officera w Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) i odpowiada za 15 rynków w tym regionie
- Maria Tudor awansowała na stanowisko Chief Operating Officera w Publicis Groupe CEE
- Paula Sobieszek została mianowana na stanowisko Business Development Directora w Publicis Groupe CEE
29 czerwca 2021, Warszawa – Publicis Groupe ogłosiła nominacje zespołu kierowniczego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej CEE. Tomas Lauko został powołany na stanowisko Chief Executive Officera (CEO) Publicis Groupe CEE, a jego bezpośrednim przełożonym jest Steve King, Chief Operating Officer w Publicis Groupe. Tomas Lauko, będzie odpowiedzialny za nadzór działań Publicis Groupe na 15 rynkach regionu, w tym Polski, która jest biurem centralnym. Wspierająca działania Tomasa Maria Tudor (obecnie Chief Media Officer i Business Development Lead w Publicis Groupe CEE) została awansowana na stanowisko Chief Operating Officer w regionie CEE.
– Desygnacja Tomasa wzmacnia nasze zaangażowanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – dynamicznego regionu, oferującego wiele możliwości oraz charakteryzującego się zasobami wyjątkowych talentów. Tomas łączy głębokie zrozumienie regionu CEE, w tym naszych największych rynków – Polski i Rosji – z doświadczeniem w globalnych projektach. Będąc silnie zorientowanym na partnerskie relacje z klientami, śledzi najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii, ideach kreatywnych i rozwiązaniach biznesowych, a przy tym doskonale porusza się na gruncie współpracy międzykulturowej. W krótkim czasie, jaki upłynął, od kiedy Tomas przyjął nową rolę, pozytywne skutki jego działania zaczęły przynosić wymierne rezultaty. Jestem pewien, że pod kierownictwem Tomasa Publicis Groupe CEE będzie się rozwijać jeszcze szybciej – powiedział Steve King.
Tomas Lauko, do niedawna Chief Operating Officer Publicis Groupe w Europie Północnej i Środkowej, odpowiadał za rozwój oferty produktowej i tworzenie planów operacyjnych zapewniających wzrost organizacji. W tym czasie Tomas odegrał zasadniczą rolę w procesie pozyskiwania i utrzymywania nowych, kluczowych klientów w regionie Europy Północnej i Środkowej (NCE). Jednocześnie skutecznie wspierał wdrażanie modelu operacyjnego Power of One w Publicis Groupe NCE, co przełożyło się na pozytywne rezultaty biznesowe.
Tomas Lauko rozpoczął swoją karierę w Société Générale w Czechach, a następnie został konsultantem ds. komunikacji w Dentsu Aegis, w której szybko awansował na kolejne stanowiska. W 2009 roku związał się z Publicis Groupe dołączając do agencji mediowej Zenith, gdzie powierzono mu kierownictwo nad rozwojem cyfrowym i biznesowym w Europie Środkowo-Wschodniej i gdzie wdrażał partnerstwa z takimi firmami jak Facebook, Google, Adform czy Gemius. Następnie awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Zenith w Czechach. Na początku 2014 roku został mianowany szefem rosyjskiego oddziału Zenith. Prowadził tę agencję i jej klientów w okresie spowolnienia gospodarczego w Rosji. Pod koniec 2016 roku przeniósł się do Paryża, aby objąć stanowisko Global Client Lead dla firmy L’Oreal, a już w 2019 roku został mianowany Chief Operating Officerem w Publicis Groupe NCE.
Maria Tudor posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej, ale zaczynała karierę jako inżynier informatyki. Pierwszą agencją, z którą się związała, była Saatchi & Saatchi. Następnie w, 2000 roku uruchomiła rumuński oddział Zenith, po czym wprowadziła go na czołową pozycję wśród agencji mediowych w Rumunii. Maria Tudor ma na koncie szereg nagród i wyróżnień branżowych, w tym między innymi nagrodę Excellence in Media Operations od IAA oraz Personality of the Year in Marketing and Communication w Rumunii.
Kolejną nominacją w regionie CEE jest powierzenie Pauli Sobieszek stanowiska Business Development Directora. Oznacza to kontynuację jej szesnastoletniej kariery w branży. W tym czasie była związana z domem mediowym Mindshare (WPP), gdzie stopniowo awansowała od stanowiska Media Plannera do Business Partnera. Paula Sobieszek podlega bezpośrednio Marii Tudor. W nowej roli będzie zarządzać projektami rozwoju biznesu w całym regionie oraz zajmować się ich koordynacją, zapewniać spójność z praktykami globalnymi, współkierować rozwojem i koordynacją produktów, wspierać optymalizację i automatyzację działań, a także budować relacje Publicis Groupe CEE z dostawcami globalnymi i regionalnymi.